Wie konnten Sie sich verständlich machen? zie uitleg!

Dutch translation: Hoe communiceerde u met de kinderen?

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Wie konnten Sie sich verständlich machen? zie uitleg!
Dutch translation:Hoe communiceerde u met de kinderen?
Entered by: Adela Van Gils

15:35 Sep 27, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: Wie konnten Sie sich verständlich machen? zie uitleg!
Niet: hoe maakte u zich verstaanbaar?

Hoe (zodat de kinderen het begrepen)?

Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
Hoe kon u het overbrengen op de kinderen?
Explanation:
Misschien ook:
hoe kon u de informatie overdragen?
hoe kon u de kinderen bereiken?
hoe kon u ervoor zorgen dat de kinderen begrepen wat u bedoelde?
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt. Ik denk dat ik het toch op "communiceren met" hou. Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3hoe heb je het duidelijk gemaakt
Guus van Osch (X)
3 +1Hoe kon je duidelijk maken, wat je wilde zeggen
shineda
3 +1Hoe kon u het overbrengen op de kinderen?
Henk Peelen
3Hoe kon je vertellen wat je wou zeggen ?
Tony Vandenborn


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Hoe kon je vertellen wat je wou zeggen ?


Explanation:
Is een moeilijke hoor... Gaat het om kinderen die in gezelschap waren van anderstalige volwaasenen, of om kinderen die bijv. tijdelijk niet konden spreken, of tijdelijk niet hoorden ?

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Wie konnten Sie sich verständlich machen? zie uitleg!
hoe heb je het duidelijk gemaakt


Explanation:
of; hoe heb je het uitgelegd (context?)

Guus van Osch (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  winterjasmij (X)
57 mins

agree  Tony Vandenborn
2 hrs

agree  papez
14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Hoe kon u het overbrengen op de kinderen?


Explanation:
Misschien ook:
hoe kon u de informatie overdragen?
hoe kon u de kinderen bereiken?
hoe kon u ervoor zorgen dat de kinderen begrepen wat u bedoelde?


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
Bedankt. Ik denk dat ik het toch op "communiceren met" hou. Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  winterjasmij (X)
14 mins

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Wie konnten Sie sich verständlich machen? zie uitleg!
Hoe kon je duidelijk maken, wat je wilde zeggen


Explanation:
iets in die trant, denk ik

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 22 hrs 16 mins (2004-09-29 13:51:37 GMT)
--------------------------------------------------

..duidelijk maken wat je bedoelde.\' zeggen we meestal

shineda
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  winterjasmij (X): Overigens lijkt het me beter om die komma weg te laten
58 mins
  -> misschien wel, dank je




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search