Palette der Vorbehalte

Dutch translation: een keur aan voorbehouden

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Palette der Vorbehalte
Dutch translation:een keur aan voorbehouden
Entered by: Adela Van Gils

18:27 Sep 27, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: Palette der Vorbehalte
een varieteit aan voorbehouden heeft voor de huidige situatie pasklare argumenten

die Palette der Vorbehalte hält für die jeweilige Stiuation passende Argumente bereit.

Graag iets ander dan mijn armzalige vertaling.
'
Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
een keur aan voorbehouden
Explanation:
een keur aan bepekingen houdt voor de betreffende situatie pasklare argumenten gereed.

keurige oplossing
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Alsnog bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3In elke situatie kan wel een voorbehoud worden gemaakt
Jan Pott (X)
3een keur aan voorbehouden
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een keur aan voorbehouden


Explanation:
een keur aan bepekingen houdt voor de betreffende situatie pasklare argumenten gereed.

keurige oplossing

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
Alsnog bedankt

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
In elke situatie kan wel een voorbehoud worden gemaakt


Explanation:
Misschien wel te veel vereenvoudigd, maar de Duitse zin vind ik nogal bloemrijk (als ik hem goed begrijp natuurlijk).

Jan Pott (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Jan, ik bedank jullie hartelijk voor het meedenken en zou jullie allebei graag de punten toekennen, maar weet niet of dat kan. Dus decline ik maar.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Ik denk dat inderdaad dit wordt bedoeld.
12 hrs

agree  Paula Molewijk: ja, hier gaat het om
13 hrs

agree  shineda: daar lijkt het tenminste wel op
13 hrs
The asker has declined this answer
Comment: Jan, ik bedank jullie hartelijk voor het meedenken en zou jullie allebei graag de punten toekennen, maar weet niet of dat kan. Dus decline ik maar.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search