Eingangsruhestrom

Dutch translation: Ingangsruststroom

13:02 Oct 26, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Science - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: Eingangsruhestrom
Technisch gegeven voor elektronisch toebehoren.
Cornelie van Rinsum
Dutch translation:Ingangsruststroom
Explanation:
Is letterlijk de ruststroom, gemeten aan de ingang.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 14 mins (2005-10-26 14:17:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ter attentie van Marian: die referentie heb ik inderdaad bekeken, maar de vergelijking houdt geen steek. In die referentie gaat het over een OPAMP. Dat is een onderdeel, en geen apparaat. Hier gaat het inderdaad om de stroom die zo'n opamp nodig heeft om naar behoren te werken. Ik garandeer dat 'ingangsruststroom' inderdaad de juiste term is... Zonder hautain te willen overkomen: ik ben van opleiding ingenieur elektrotechnieken/elektronica, en doceer ...elektronica aan de Hogeschool van Hasselt (Diepenbeek - Belg.)...
Selected response from:

Tony Vandenborn
Grading comment
Hartelijk dank voor uw hulp! Vanwege het deskundige commentaar heb ik deze vertaling gebruikt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Ingangsruststroom
Tony Vandenborn
4 -2ingangsgelijkstroom
Marian Pyritz


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
ingangsgelijkstroom


Explanation:
of input bias current. Dit is de ingangsgelijkstroom voor het instellen van de transistor(en) in de eerste trap van een DC-versterker.

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2005-10-26 14:00:24 GMT)
--------------------------------------------------

Eingangsruhestrom = input bias current - Die Stromaufnahme eines Verstärkereingangs im signallosen Zustand (www.elektroniknet.de lexikon)

2de reference:
http://et.fnt.hvu.nl/et/docenten/Vaan/Elektronica 4/Practicu...


    Reference: http://www.elektroniknet.de/elex/show.php?k=e&id=12960
Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tony Vandenborn: Neen hoor, is denk ik een contaminatie: een ruststroom is ALTIJD een gelijkstroom, maar wordt altijd gemeten aan de INGANG... Vaak wordt hij bijv. gemeten in de voedingslijn!
21 mins
  -> Mag ik u wijzen op mijn tweede referentie, punt 4.3.1, toelichting van "input bias current"? Het woord "ingangsruststroom" heb ik nergens kunnen vinden...

disagree  Els Peleman: Volledig eens met Tony
45 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Ingangsruststroom


Explanation:
Is letterlijk de ruststroom, gemeten aan de ingang.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 14 mins (2005-10-26 14:17:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ter attentie van Marian: die referentie heb ik inderdaad bekeken, maar de vergelijking houdt geen steek. In die referentie gaat het over een OPAMP. Dat is een onderdeel, en geen apparaat. Hier gaat het inderdaad om de stroom die zo'n opamp nodig heeft om naar behoren te werken. Ik garandeer dat 'ingangsruststroom' inderdaad de juiste term is... Zonder hautain te willen overkomen: ik ben van opleiding ingenieur elektrotechnieken/elektronica, en doceer ...elektronica aan de Hogeschool van Hasselt (Diepenbeek - Belg.)...

Tony Vandenborn
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 30
Grading comment
Hartelijk dank voor uw hulp! Vanwege het deskundige commentaar heb ik deze vertaling gebruikt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Peleman
49 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search