BETRIEBSHANDBUCH

Dutch translation: Gebruikershandleiding

11:46 Aug 8, 2018
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / BETRIEBSHANDBUCH
German term or phrase: BETRIEBSHANDBUCH
It regards a translation for a machine, an instruction manual.
We have now Gebruikshandboek but shouldnt this be Gebruikershandboek?
On Global
Dutch translation:Gebruikershandleiding
Explanation:
Als het echt om een handboek van een machine gaat, dus niet om een paar losse instructies op een paar A4-bladen, dan verkies ik gebruikershandleiding (gebruikshandleiding voor België).
Selected response from:

Els Peleman
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Gebruiksaanwijzing
Jan Willem van Dormolen
5Gebruikershandleiding
Thomas C. Lof
5Gebruikershandleiding
Els Peleman
4 -1bedieningsvoorschrift
Henk Sanderson


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
bedieningsvoorschrift


Explanation:
zie IATE


    Reference: http://iate.europa.eu/SearchByQuery.do?method=searchDetail&l...
Henk Sanderson
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 369

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: Een bedieningsvoorschrift is voor bij één enkele aanwijzing binnen het geheel van een gebruiksaanwijzing. (oftewel: alle bedieningsvoorschriften samen vormen de gebruiksaanwijzing.)
33 mins

42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Gebruiksaanwijzing


Explanation:
Mensen blijven vaak zo dicht op de brontaal zitten, maar dit is gewoon een gebruiksaanwijzing.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 111

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo Viëtor: Lijkt mij ook.
21 hrs
  -> Dank je wel.

1 day 20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Gebruikershandleiding


Explanation:
Als het echt om een handboek van een machine gaat, dus niet om een paar losse instructies op een paar A4-bladen, dan verkies ik gebruikershandleiding (gebruikshandleiding voor België).

Els Peleman
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 7

15 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Gebruikershandleiding


Explanation:
Voor producten die aan de Machinerichtlijn moeten voldoen moet je cf de Belgisch/Nederlandse norm voor handleidingen de term "Gebruikershandleiding". 'Gebruikers' is hiermee meervoud: de handleiding is zowel bedoeld voor eigenaar, formele gebruiker en de feitelijke (bij delegatie) gebruikers.
Voor eenvoudige apparaten, zoals gebruikt in huishoudens, mag ook de term gebruiksaanwijzing worden gebruikt (aanwijzing in de zin van: wenken)

Thomas C. Lof
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search