darüber hinaus gehend

Dutch translation: elk ander gebruik

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:darüber hinaus gehend
Dutch translation:elk ander gebruik
Entered by: Marinus Vesseur

13:49 Apr 25, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
German term or phrase: darüber hinaus gehend
'darüber hinausgehende Benutzung gilt als nicht bestimmungsgemäß' uit een instructieboekje van een apparaat. Ik ben blij met ieder commentaar.
Marinus Vesseur
Canada
elk ander gebruik
Explanation:
meer of (een) ander gebruik (In de zin van niet toegestaan gebruik).

Zo of ongeveer zo zeg ik het meestal.
Alles hang af van de "vvorgaande context"

Succes

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2005-04-25 14:31:13 GMT)
--------------------------------------------------

\"verdergaand\" komt wel voor in mijn Grote van Dale maar in de zin van \"voortschrijdend\". Hier is toch wel bedoeld \"in meer\" ... maar niet toegestaan. Een standaard uitdrukking n.a.v. de machinerichtlijn en de daaruit volgende productverantwoordelijkheid van de fabrikant/invoerder.
Selected response from:

Babylon
Netherlands
Grading comment
Ja, okay, dat is mooi. Ik had het probleem dat de volledige zin 'andere Nutzung und darüber hinaus gehende Nutzung' was, wat eigenlijk al 'krentenkakken' is, dus ben ik zo vrij geweest jouw versie maar gewoon te gebruiken. Is nog maar de vraag of het ooit iemand zal merken.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5elk ander gebruik
Babylon
4 +1gebruik buiten de gestelde grenzen
Harry Borsje
3verdergaand
Klaus Lauble


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
darüber hinaus gehend
verdergaand


Explanation:
verdergaand gebruik

Klaus Lauble
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
darüber hinaus gehend
elk ander gebruik


Explanation:
meer of (een) ander gebruik (In de zin van niet toegestaan gebruik).

Zo of ongeveer zo zeg ik het meestal.
Alles hang af van de "vvorgaande context"

Succes

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2005-04-25 14:31:13 GMT)
--------------------------------------------------

\"verdergaand\" komt wel voor in mijn Grote van Dale maar in de zin van \"voortschrijdend\". Hier is toch wel bedoeld \"in meer\" ... maar niet toegestaan. Een standaard uitdrukking n.a.v. de machinerichtlijn en de daaruit volgende productverantwoordelijkheid van de fabrikant/invoerder.

Babylon
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ja, okay, dat is mooi. Ik had het probleem dat de volledige zin 'andere Nutzung und darüber hinaus gehende Nutzung' was, wat eigenlijk al 'krentenkakken' is, dus ben ik zo vrij geweest jouw versie maar gewoon te gebruiken. Is nog maar de vraag of het ooit iemand zal merken.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: mooie oplossing
8 mins

agree  Gerda Rijsselaere
27 mins

agree  shineda
59 mins

agree  hirselina
1 hr

agree  Leo te Braake | dutCHem: beter kan niet
1 hr

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
darüber hinaus gehende Benützung
gebruik buiten de gestelde grenzen


Explanation:
als je nav de hele zin onderscheid wilt maken tussen 'ander gebruik' (bv voor heel andere toepassingen) en gebruik buiten de parameters waarvoor de machine is ontworpen (snelheid, gewicht, enz.)

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 102

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search