Anlage

Dutch translation: (het) opstellen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Anlage
Dutch translation:(het) opstellen
Entered by: Robert Rietvelt

07:32 Apr 5, 2012
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Elektronisch bankieren
German term or phrase: Anlage
Als in: Bei der Anlage von Daueraufträgen wird das mit Ihrer Bank vereinbarte tägliche SB-Limit um den angegebenen Betrag reduziert.

Als iemand ook nog weet waar "SB-limit" exact voor staat, zal ik hem/haar zeer dankbaar zijn.
Robert Rietvelt
(het) opstellen
Explanation:
Ik denk dat het hier gaat over het opstellen van bestendige opdrachten. Voor de "bonus-vraag" sluit ik me aan bij Kristel.
Selected response from:

iqcservices
Belgium
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4instellen van een doorlopende betalingsopdracht / dagelijks limiet voor (online) transacties
Christoph Oesters
3aangaan/gebruik
freekfluweel
3(het) opstellen
iqcservices
3Selbst-Bedienungslimit
Kristel Kruijsen


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Selbst-Bedienungslimit


Explanation:
Het gaat dus niet om Anlage, maar om SB-Limit.
Het enige dat ik kan verzinnen is Selbst-Bedienungslimit, zie ook de onderstaande link www.norisbank.de/media/norisbank_PLV.pdf.

Helaas is dit geen valide link, maar google op Norisbank + Selbstbedienung, dan kun je zien wat ik bedoel

Kristel Kruijsen
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 44
Notes to answerer
Asker: Hoi Kristel, Het gaat mij hier wel degelijk om "Anlage". SB is een soort "bijvraag".


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(het) opstellen


Explanation:
Ik denk dat het hier gaat over het opstellen van bestendige opdrachten. Voor de "bonus-vraag" sluit ik me aan bij Kristel.

iqcservices
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
instellen van een doorlopende betalingsopdracht / dagelijks limiet voor (online) transacties


Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...

zie punt (6) Der Grundsatz der Gleichheit der Entgelte in de nederlandstalige versie op:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...

Mijn inziens staat SB-Limit voor het per dag ter beschikking staande bedrag bij online banking. Het betreft daarbij een mogelijke vertaling. Er zijn meer opties.
Voor uitleg SB-Limit zie tweede link beneden.



Example sentence(s):
  • zie link

    Reference: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...
    Reference: http://www.volksbank-osnabrueck.de/faq_-_hilfe/internet-bank...
Christoph Oesters
Works in field
Native speaker of: German

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aangaan/gebruik


Explanation:
Bij het aangaan/gebruik maken van automatische incasso wordt door Uw bank het betreffende bedrag van Uw daglimiet afgehaald.

--------------------------------------------------
Note added at 3 uren (2012-04-05 10:40:58 GMT)
--------------------------------------------------

daglimiet moet zijn: kredietlimiet

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search