Abtretungsvermerk

Dutch translation: mededeling van de cessie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Abtretungsvermerk
Dutch translation:mededeling van de cessie
Entered by: Thijs van Dorssen

14:58 Aug 13, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
German term or phrase: Abtretungsvermerk
De naam van de mededeling waarin de klanten worden geïnformeerd over de cessie van vorderingen (cederen = abtreten).

B'dankt!
Thijs van Dorssen
mededeling van de cessie
Explanation:
mededelingsvereiste bij cessie van vorderingen

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2004-08-13 15:24:08 GMT)
--------------------------------------------------

zie ook:

www.jwb.nl/wa/download.asp?wid=54&wsid=537
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Dit is het geworden. Bedankt voor de hulp Henk en Marian!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mededeling van de cessie
Marian Pyritz
2afstandsverklaring; disclaimer
Henk Peelen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
afstandsverklaring; disclaimer


Explanation:
zou dit kunnen?

Dictionary of Economics:
Abtretungserklärung = Abtretungsanzeige = afstandsverklaring.


Als je van Engels (niet zozeer Friedrich ~) houdt: disclaimer

Internetreferentie:
Voorwaarden voor het gebruik van deze Website
Afstandsverklaring / Disclaimer

Toegang tot en gebruik van de BVBA ANCA internetsites ‘heup.be’, ‘heupprothese.be’, en ‘hip-clinic.com’ (hierna "site") en de gerelateerde internetapplicaties van BVBA ANCA (hierna "applicaties") zijn onderworpen aan onderstaande voorwaarden, tenzij anders bepaald in aanvullende voorwaarden in betreffende applicatie of ander gedeelte van de site gesteld. Gebruik van deze site en gerelateerde applicaties betekent de volledige aanvaarding van deze voorwaarden en aanvullende voorwaarden gesteld in de applicaties en andere delen van de site.


    Reference: http://www.heup.be/ne/html/afstandsverklaring.html
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 26

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mededeling van de cessie


Explanation:
mededelingsvereiste bij cessie van vorderingen

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2004-08-13 15:24:08 GMT)
--------------------------------------------------

zie ook:

www.jwb.nl/wa/download.asp?wid=54&wsid=537


    Reference: http://www.eerstekamer.nl/9324000/1/j9vvgh5ihkk7kof/vgpvhafg...
Marian Pyritz
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
Dit is het geworden. Bedankt voor de hulp Henk en Marian!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search