Einzelportionssystem

Dutch translation: per kopje gezet

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Einzelportionssystem
Dutch translation:per kopje gezet
Entered by: Adela Van Gils

23:00 Jun 23, 2005
German to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing - Food & Drink
German term or phrase: Einzelportionssystem
Neue Kaffeemaschine mit Einzelportionssystem

met 'elk-kopje-vers-gezet-systeem' is denk ik wat te vrij vertaald.

Iemand een beter idee. Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
per kopje gezet
Explanation:
Gewoon een optie: Met dit koffiezetapparaat wordt de koffie per kopje gezet.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 58 mins (2005-06-24 02:59:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ik was \'neue\' vergeten, dus: Met dit nieuwe koffiezetapparaat wordt de koffie per kopje gezet.

Of anders: Nieuw koffiezetapparaat met uitgifte per kopje.
(www.mixfix.nl/bravilor.htm).
Selected response from:

Nicole_BC (X)
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2per kopje gezet
Nicole_BC (X)
3...dat elk kopje vers zet
Gerda Rijsselaere


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
per kopje gezet


Explanation:
Gewoon een optie: Met dit koffiezetapparaat wordt de koffie per kopje gezet.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 58 mins (2005-06-24 02:59:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ik was \'neue\' vergeten, dus: Met dit nieuwe koffiezetapparaat wordt de koffie per kopje gezet.

Of anders: Nieuw koffiezetapparaat met uitgifte per kopje.
(www.mixfix.nl/bravilor.htm).

Nicole_BC (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
3 hrs
  -> Dankjewel, Jan Willem

agree  Leo te Braake | dutCHem
5 hrs
  -> Dankjewel, Leo

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...dat elk kopje vers zet


Explanation:
koffiezetsysteem dat elk kopje vers zet


Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: Het gaat niet om het verse, maar om het feit dat er individuele kopjes worden gezet (in plaats van een grote kan, die ook heel goed vers zou kunnen zijn).
1 hr

agree  shineda: niet helemaal naar de letter, maar daar gaat het natuurlijk wel om en dat ene bekende Nederlandse merk heeft het ook zo verwoord
8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search