Buch

Dutch translation: Lijst van weddenschappen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Buch
Dutch translation:Lijst van weddenschappen
Entered by: Gideon van Zoest

18:20 Mar 30, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / weddenschappen / Wetten
German term or phrase: Buch
Der Buchmacher bedient sich u.a. mathematischer Hilfsmittel, um die Grundlage für ein ausgeglichenes Buch zu schaffen.

Wie könnte man hier den Begriff "Buch" auf Ndl. übersetzten? Danke im Voraus für alle Antworten.
Gideon van Zoest
lijst van weddenschappen
Explanation:
'Buch' (Wahrig Wörterbuch)= 'Wettliste bei Pferderennen'
Selected response from:

babanne
Grading comment
Hartelijk dank. Dit was inderdaad de nogal voor de hand liggende vertaling die ik nodig had, maar waar ik niet zo snel op kon komen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Inzet
Ike Roetman
2lijst van weddenschappen
babanne
2boeken
Jacob Winsemius (X)


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
boeken


Explanation:
Wat dacht je van: "... zodat zijn boeken in balans blijven/zijn." Neigt wel naar anglicisme.

Jacob Winsemius (X)
Native speaker of: Dutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
lijst van weddenschappen


Explanation:
'Buch' (Wahrig Wörterbuch)= 'Wettliste bei Pferderennen'

babanne
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank. Dit was inderdaad de nogal voor de hand liggende vertaling die ik nodig had, maar waar ik niet zo snel op kon komen.

1 day 16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Inzet


Explanation:
De Buchmacher is Bookmaker die een uitgekiende inzet berekend met behulp van een mathematisch hulpmiddel.

Ike Roetman
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
sorry, maar erg vrij vertaald.... (berekent met een "t"!).
The asker has declined this answer
Comment: sorry, maar erg vrij vertaald.... (berekent met een "t"!).




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search