Stadtamtsinspektor

Dutch translation: gemeente-inspecteur

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Stadtamtsinspektor
Dutch translation:gemeente-inspecteur
Entered by: Fedde Dijkstra

07:31 Mar 19, 2009
German to Dutch translations [PRO]
Government / Politics / functie van een ambtenaar
German term or phrase: Stadtamtsinspektor
De afkorting StAI staat als functieaanduiding achter een naam. StAI staat voor Stadtamtsinspektor. Hoe vertaal ik deze functie naar het Nederlands?
Fedde Dijkstra
Netherlands
gemeente-inspecteur
Explanation:
...
Selected response from:

Elma de Jong
Spain
Grading comment
Hartelijk dank voor de hulp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3hoogste middenkader gemeenteambtenaar
Marian Pyritz
3gemeente-inspecteur
Elma de Jong
1 +1senior medewerker
Theo Dautzenberg


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hoogste middenkader gemeenteambtenaar


Explanation:
Deze ambtenaar is in Duitsland de hoogste gemeenteambtenaar van het middenkader. Ik zou het op deze manier omschrijven en ook het Duitse equivalent erbij vermelden.

Marian Pyritz
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gemeente-inspecteur


Explanation:
...

Elma de Jong
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank voor de hulp.

33 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
senior medewerker


Explanation:
Een Stadtamtsinspektor is de hoogste functie op middelbaar niveau binnen een gemeente.
Een Justizamtsinspektor komt volgens mij overeen met een "senior gerechtssecretaris", vandaar mijn suggestie "senior medewerker" voor Stadtamtsinspektor.

Theo Dautzenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristel Kruijsen: dit lijkt mij een goede term, eventueel met als voetnoot de uitleg van Marian
6 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search