Versorgungsempfänger

Dutch translation: uitkeringsgerechtigde

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Versorgungsempfänger
Dutch translation:uitkeringsgerechtigde
Entered by: Kristel Kruijsen

14:08 Jan 13, 2010
German to Dutch translations [PRO]
Government / Politics
German term or phrase: Versorgungsempfänger
Het betreft een uitkering van deze instantie. De Versorgungsempfänger woont in Nederland en uit de brief kan ik niet opmaken wat voor een soort uitkering het betreft. Wie weet hiervoor een mooie term?
Kristel Kruijsen
Germany
uitkeringsgerechtigde
Explanation:
Uitkeringsgerechtigde lijkt me
Zie: Van Dale (steuntrekker)
Selected response from:

Dorothea Roorda MA BTr
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4uitkeringsgerechtigde
Dorothea Roorda MA BTr
4gepensioneerde
Zilvergras
3uitkeringsontvanger
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitkeringsgerechtigde


Explanation:
Uitkeringsgerechtigde lijkt me
Zie: Van Dale (steuntrekker)


    Reference: http://www.vandale.nl/vandale/zoekservice/?type=pro
Dorothea Roorda MA BTr
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt!
Notes to answerer
Asker: bedankt


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Peelen: Ik zie op de site van zo'n instantie ook de term Versorgungsberechtigte.
10 hrs

neutral  Roel Verschueren: zou dan eerder 'leistungsberechtigte' zijn
2 days 21 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uitkeringsontvanger


Explanation:
Veel treffers op Google.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/inkomen-bestedingen/publ...
Inkomensongelijkheid neemt nauwelijks af door toelage voor uitkeringsontvangers

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Bedankt!


1 day 43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gepensioneerde


Explanation:
Natuurlijk is een pensioen ook een uitkering, dan zou je kunnen spreken van een pensioenuitkeringsgerechtigde of een pensioengerechtigde.


    Reference: http://www.dbb.de/dbb-beamtenbund-2006/3150_2978.php
Zilvergras
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roel Verschueren: dat zou dan eerder een 'Altervorsorgeberechtigte' zijn
1 day 21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search