Einzelabruf

Dutch translation: specifieke afroep, enkele afroep, individuele afroep, eenmalige afroep

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Einzelabruf
Dutch translation:specifieke afroep, enkele afroep, individuele afroep, eenmalige afroep
Entered by: Gretel Schoukens

13:41 Dec 23, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / uit algemene inkoopvoorwaarden
German term or phrase: Einzelabruf
Die Lieferung erfolgt „frei Haus“ an dem in dem Einzelabruf angegebenen Ort.

individuele ordervrijgave?
Gretel Schoukens
Slovenia
specifieke afroep, enkele afroep, individuele afroep
Explanation:
Lijkt me allemaal mogelijk.


http://dict.leo.org/forum/viewUnsolvedquery.php?idThread=367...


Dikke vandalen:
afroep

af·roep

de (m.); g.mv.

eerste editie 1864


 


1
·
(handel) bericht van koper, dat de aflevering van zijn bestelling kan plaatsvinden
1
·
levering op afroep
na het opvragen van hetgeen besteld is
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor de snelle hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3eenmalige afroep
Elma de Jong
3specifieke afroep, enkele afroep, individuele afroep
Henk Peelen


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
specifieke afroep, enkele afroep, individuele afroep


Explanation:
Lijkt me allemaal mogelijk.


http://dict.leo.org/forum/viewUnsolvedquery.php?idThread=367...


Dikke vandalen:
afroep

af·roep

de (m.); g.mv.

eerste editie 1864


 


1
·
(handel) bericht van koper, dat de aflevering van zijn bestelling kan plaatsvinden
1
·
levering op afroep
na het opvragen van hetgeen besteld is

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36
Grading comment
Bedankt voor de snelle hulp!

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
eenmalige afroep


Explanation:
Was mijn eerste gedachte, omdat het hier kennelijk gaat om iets eenmaligs. Context gevonden via Google: 'Bei dem Angebot handelt es sich um einen Einzelabruf, kein Abonnement'.
Encyclo Online Encyclopedie: afroeporder - order voor een bepaalde hoeveelheid goederen op een bepaalde leverdatum als specificatie van een(deel van een)raamcontract.

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristel Kruijsen: helemaal mee eens
32 mins
  -> Bedankt!

agree  Henk Peelen
54 mins
  -> Bedankt!

agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr
  -> Bedankt!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search