3-Monate-Akzept

Dutch translation: 3-maands-wissel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:3-Monate-Akzept
Dutch translation:3-maands-wissel
Entered by: Els Peleman

12:35 May 31, 2013
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s) / AGB
German term or phrase: 3-Monate-Akzept
Wir sind zur einmaligen Hingabe eines 3-Monate-Akzeptes berechtigt, sofern wir die Wechselkosten bezahlen.
Els Peleman
Belgium
3-maands-wissel
Explanation:
Wissel: middel tot overdracht van geld, een gedagtekend geschrift waarbij de ondertekenaar aan iemand last geeft om een daarin uitgedrukte geldsom in een andere plaats, op of na zicht of op een bepaald tijdstip aan een andere, genoemde persoon of aan diens order te betalen, met erkenning van ontvangen waarde of waarde
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
43-maands accept
Michael Eulenhaupt
43-maands-wissel
Henk Sanderson


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
3-maands-wissel


Explanation:
Wissel: middel tot overdracht van geld, een gedagtekend geschrift waarbij de ondertekenaar aan iemand last geeft om een daarin uitgedrukte geldsom in een andere plaats, op of na zicht of op een bepaald tijdstip aan een andere, genoemde persoon of aan diens order te betalen, met erkenning van ontvangen waarde of waarde


    Reference: http://www.woorden-boek.nl/woord/wissel
Henk Sanderson
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 33

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
3-maands accept


Explanation:
"Akzept" (accept) is een getrokken wissel. Zoals het woord insinueert geeft acceptatie grote zekerheid voor de trekker omdat de betrokkene ten teken dat hij zich als acceptant verbonden heeft, de wissel op de vervaldag te betalen deze op de voorzijde ondertekent.

Een ander woord voor een getrokken wissel is het Franse "traite" http://www.synoniemen.info/1/getrokken wissel.html




    Reference: http://www.woorden.org/woord/accept
    Reference: http://wirtschaftslexikon.gabler.de/Definition/akzept.html
Michael Eulenhaupt
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 28




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search