von dem Objektcode in den Quellcode umwandeln.

Dutch translation: de objectcode terugvertalen naar broncode

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase: von dem Objektcode in den Quellcode umwandeln.
Dutch translation:de objectcode terugvertalen naar broncode
Entered by: Els Peleman

15:10 Aug 23, 2013
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / AGB
German term or phrase: von dem Objektcode in den Quellcode umwandeln.
Der Kunde darf die Software nur im gesetzlich zulässigen Umfang (§§ 69 a ff. Urhebergesetz) vervielfältigen, überarbeiten, übersetzen oder von dem Objektcode in den Quellcode umwandeln.

Moet ik dit letterlijk zien, of?
Els Peleman
Belgium
de objectcode terugvertalen naar broncode
Explanation:
Zie de Wikipedia-verwijzingen van Freek.
Als je de broncode hebt, kun je elementen daaruit overnemen (stelen) voor je eigen programma's.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1de objectcode terugvertalen naar broncode
Jan Willem van Dormolen
4reverse engineering van objectcode naar broncode
Henk Sanderson


Discussion entries: 1





  

Answers


17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
de objectcode terugvertalen naar broncode


Explanation:
Zie de Wikipedia-verwijzingen van Freek.
Als je de broncode hebt, kun je elementen daaruit overnemen (stelen) voor je eigen programma's.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  freekfluweel: of "omzetten" http://www.linguee.de/deutsch-englisch/uebersetzung/objektco...
2 days 31 mins
  -> Dank je wel. Ik vind 'omzetten' minder gelukkig, omdat het element 'terug' daarin ontbreekt.

2 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reverse engineering van objectcode naar broncode


Explanation:
In de Nederlandse IT-wereld wordt uitsluitend van reverse engineering gesproken


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Reverse_engineering
Henk Sanderson
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 33

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  freekfluweel: Zo wordt dat ook in het Duits genoemd maar dat wordt hier niet gevraagd! http://de.wikipedia.org/wiki/Reverse_Engineering
13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search