Gerätewagen

Dutch translation: apparatuurwagen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gerätewagen
Dutch translation:apparatuurwagen
Entered by: Henk Sanderson

10:40 Dec 2, 2018
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Soort van materiaalwagentje in ziekenhuizen
German term or phrase: Gerätewagen
Als in: Der Gerätewagen ist zur geordneten Aufbewahrung und zum Transport von Extensionszubehör unter ergonomischen Bedingungen für folgende OP-Tische der XXXX bestimmt.

Het gaat hier dus om een karretje/trolly voor het bewaren en transporteren van medische instrumenten, dus specifiek voor het ziekenhuis. In het Spaans wordt het "carro portaequipamiento" genoemd, "Carrello medicale" in het Italiaans, "Equipment trolley" in het Engels en "chariot de matériel" in het Frans.

Ik heb het voorlopig vertaald met "materiaalwagen" (leek mij het meest duidelijk), maar hoe noemen wij dit specifieke karretje in het Nederlands (als er al een naam voor bestaat)?
Robert Rietvelt
roltafel
Explanation:
Als je de G-hits bekijkt voor ‘ziekenhuis roltafel’ vind je dezelfde afbeeldingen als bijv. voor ‘carrello medicale’ of ‘equipment trolley’
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
Het is apparatuurwagen geworden.

Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4instrumentenwagen
Willem Wunderink
4roltafel
Henk Sanderson


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
roltafel


Explanation:
Als je de G-hits bekijkt voor ‘ziekenhuis roltafel’ vind je dezelfde afbeeldingen als bijv. voor ‘carrello medicale’ of ‘equipment trolley’

Henk Sanderson
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 242
Grading comment
Het is apparatuurwagen geworden.

Bedankt

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
instrumentenwagen


Explanation:
In het ziekenhuis wordt over het algemeen over een instrumentenwagen, instrumentenkar of (ziekenhuis)trolley gesproken.

https://www.vipermedical.nl/instrumentenwagens

https://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d704_Instrumentenwagen...

https://www.praxisdienst.nl/nl/Meubilair/Ordenen en bewaren/...

https://www.technicare.nl/productgroepen/trolleys/




    https://www.technicare.nl/productgroepen/trolleys/
    https://www.vipermedical.nl/instrumentenwagens
Willem Wunderink
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 104




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search