Augenärztliche plastische Chirurgie (Okularplastische Einheit)

Dutch translation: oogheelkundige plastische chirurgie (oculoplastische eenheid)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Augenärztliche plastische Chirurgie (Okularplastische Einheit)
Dutch translation:oogheelkundige plastische chirurgie (oculoplastische eenheid)
Entered by: adosanis

14:38 Apr 19, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Science - Medical (general)
German term or phrase: Augenärztliche plastische Chirurgie (Okularplastische Einheit)
Augenärztliche plastische Chirurgie (Okularplastische Einheit)
adosanis
oogheelkundige plastische chirurgie (oculoplastische eenheid)
Explanation:
Onder de oculoplastische aandoeningsgroep vallen aandoeningen die te maken hebben met oogleden, traanwegen of de oogkas.
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3oogheelkundige plastische chirurgie (oculoplastische eenheid)
Marian Pyritz
4 +1Plastische chirurgie die door een oogarts wordt uitgevoerd
Gideon van Zoest
3plastische oogchirurgie
Paul Peeraerts


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Augenärztliche plastische Chirurgie (Okularplastische Einheit)
Plastische chirurgie die door een oogarts wordt uitgevoerd


Explanation:
Oculair-plastische eenheid? Ik weet eerlijk gezegd niet wat dit betekent. Oogartsen in de zaal?

Gideon van Zoest
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts: Een hele mond vol voor zulke kleine ogen ;-)
21 mins

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Augenärztliche plastische Chirurgie (Okularplastische Einheit)
plastische oogchirurgie


Explanation:
Handelt es sich um plastische Chirurgie der Augenlider, Tränenwege, usw.? Dann würde ich "plastische oogchirurgie" vorschlagen.

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Augenärztliche plastische Chirurgie (Okularplastische Einheit)
oogheelkundige plastische chirurgie (oculoplastische eenheid)


Explanation:
Onder de oculoplastische aandoeningsgroep vallen aandoeningen die te maken hebben met oogleden, traanwegen of de oogkas.

Marian Pyritz
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts
1 min

agree  Jan Willem van Dormolen
2 hrs

agree  papez
15 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search