grav ssw 36

Dutch translation: graviditeit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:grav ssw 36
Dutch translation:graviditeit
Entered by: Charline Helsmoortel

12:59 Mar 12, 2012
German to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Gynaecologie
German term or phrase: grav ssw 36
Ik heb al wat opzoekwerk gedaan, denk dat dit vermoedelijk met een miskraam (zwangerschap week 36) heeft te maken. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt
Charline Helsmoortel
Belgium
graviditeit
Explanation:
Lat. voor zwangerschap.

--------------------------------------------------
Note added at 5 Min. (2012-03-12 13:05:01 GMT)
--------------------------------------------------

Volgens mij zou je bij 36 weken ssw niet meer van een miskraam spreken, toch?

--------------------------------------------------
Note added at 10 Min. (2012-03-12 13:10:10 GMT)
--------------------------------------------------

FG is hier denk ik Frühgeburt (week 28 - 38). Fehlgeburt is voor 28 wk.
Selected response from:

Susanne Bittner
Grading comment
Bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2graviditeit
Susanne Bittner
3graviditeit week 36
Lianne Wouters


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
graviditeit


Explanation:
Lat. voor zwangerschap.

--------------------------------------------------
Note added at 5 Min. (2012-03-12 13:05:01 GMT)
--------------------------------------------------

Volgens mij zou je bij 36 weken ssw niet meer van een miskraam spreken, toch?

--------------------------------------------------
Note added at 10 Min. (2012-03-12 13:10:10 GMT)
--------------------------------------------------

FG is hier denk ik Frühgeburt (week 28 - 38). Fehlgeburt is voor 28 wk.

Susanne Bittner
Native speaker of: German
PRO pts in category: 10
Grading comment
Bedankt!
Notes to answerer
Asker: Er staat in het bericht dat de patiënte een verhoogde kans op een miskraam heeft "erhöhtes FG Risiko".


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nicole Snoek (X)
8 mins
  -> Danke!

agree  Jonna Meeuwissen
25 mins

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
graviditeit week 36


Explanation:
'Graviditeit' kun je, afhankelijk van de doelgroep van de tekst, ook gewoon vertalen met 'zwangerschap'. 'ssw' betekent 'Schwangerschaftswoche', maar het lijkt me dubbelop om dit hierboven letterlijk te vertalen.

Lianne Wouters
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search