"neurologischer Formenkreis"

Dutch translation: (aandoeningen in het) neurologisch spectrum

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:neurologischer Formenkreis
Dutch translation:(aandoeningen in het) neurologisch spectrum
Entered by: Esther van der Wal

03:56 May 17, 2012
German to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general)
German term or phrase: "neurologischer Formenkreis"
Niet veel context: "Erkrankungen des neurologischen Formenkreises"
Marinus Vesseur
Canada
(aandoeningen/stoornissen in het) neurologisch spectrum
Explanation:
Hallo Marinus, een schot voor de boeg; dit was wat me te binnen schoot toen ik je vraag las. Ik kan online niet veel vinden over het neurologisch spectrum, maar ik lees het parallel aan bv. het autistisch spectrum, wat wel vaak voorkomt. Hopelijk heb je er iets aan!

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2012-05-17 07:14:04 GMT)
--------------------------------------------------

Ik zie nu pas je DE-EN vraag over hetzelfde begrip. Nou ja, dan is het in ieder geval duidelijk...
Selected response from:

Esther van der Wal
Netherlands
Grading comment
Ja, das gefällt mir gut. Danke, auch an Marian.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1alle vormen van neurologische aandoeningen
Marian Pyritz
2 +1(aandoeningen/stoornissen in het) neurologisch spectrum
Esther van der Wal


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
neurologischer Formenkreis
(aandoeningen/stoornissen in het) neurologisch spectrum


Explanation:
Hallo Marinus, een schot voor de boeg; dit was wat me te binnen schoot toen ik je vraag las. Ik kan online niet veel vinden over het neurologisch spectrum, maar ik lees het parallel aan bv. het autistisch spectrum, wat wel vaak voorkomt. Hopelijk heb je er iets aan!

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2012-05-17 07:14:04 GMT)
--------------------------------------------------

Ik zie nu pas je DE-EN vraag over hetzelfde begrip. Nou ja, dan is het in ieder geval duidelijk...

Esther van der Wal
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ja, das gefällt mir gut. Danke, auch an Marian.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: neurologisch spectrum: algemeen gebruik: voor Erkrankungen zou ik kiezen voor ziektebeelden of inderdaad: aandoeningen. Stoornissen: neen
3 hrs
  -> Dank je

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
neurologischer Formenkreis
alle vormen van neurologische aandoeningen


Explanation:
de groep van neurologische aandoeningen

Marian Pyritz
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christoph Verplancke
54 mins

neutral  papez: komt niet overeen met de formulering van de schrijver.
1 day 27 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search