Vulnus lacero contusum

Dutch translation: Huidwond/scheur- en kneuswond

07:26 May 22, 2012
German to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general)
German term or phrase: Vulnus lacero contusum
wat is de correcte vertaling naar he Nederlands van het Duitse: Platzwunde? Het gaat om een openstaande wond na een slag.
Plaatselijke kwetsuur door slag of stoot weet ik, vulnus lacero-contusum ook. Maar welke uitdrukking wordt er in het Nederlands gebruikt?
Louise14
Dutch translation:Huidwond/scheur- en kneuswond
Explanation:
Van Dale geeft "plaatselijke kwetsuur, huidwond" voor Platzwunde.
Afgaande op de Latijnse naam zou je "scheur- en kneuswond" kunnen zeggen.
Zie ook:
Eine Platzwunde (oft auch vereinfachend als Riss-Quetschwunde bezeichnet, lateinisch: Vulnus lacero-contusum) ist Folge eines stumpfen Anpralltraumas und eine der häufigsten Wunden überhaupt.
http://de.wikipedia.org/wiki/Platzwunde
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Huidwond/scheur- en kneuswond
Erik Boers
3laceratie
Lianne Wouters


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
laceratie


Explanation:
Ook wel: rijtwond.

Plạtzwunde: eine Wunde, die entsteht, wenn die Haut (nach einem Stoß od. Schlag) reißt

http://www.anemos.be/Projets/URGENCES-URGENTIE-EMERGENCY/NL/...

Lianne Wouters
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Huidwond/scheur- en kneuswond


Explanation:
Van Dale geeft "plaatselijke kwetsuur, huidwond" voor Platzwunde.
Afgaande op de Latijnse naam zou je "scheur- en kneuswond" kunnen zeggen.
Zie ook:
Eine Platzwunde (oft auch vereinfachend als Riss-Quetschwunde bezeichnet, lateinisch: Vulnus lacero-contusum) ist Folge eines stumpfen Anpralltraumas und eine der häufigsten Wunden überhaupt.
http://de.wikipedia.org/wiki/Platzwunde

Erik Boers
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 6




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search