Bandnaht

Dutch translation: hechting/sutuur van de band of bandhechting

11:54 May 25, 2018
German to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general)
German term or phrase: Bandnaht
Het gaat over de indicaties om een elleboogband te dragen:

Post-operativer Einsatz nach operativer Bandnaht oder –plastik

Op Google vind ik ook 'Bändernaht', maar voorts geen beschrijving, laat staan een vertaling. Kan iemand helpen?

Bedankt alvast!
Gretel Schoukens
Slovenia
Dutch translation:hechting/sutuur van de band of bandhechting
Explanation:
Het heeft te maken met de operatie na een gescheurde band of pees: "Band- bzw. Sehnennahtoperation hat somit das Ziel die (ab)gerissenen Teile aneinander zulegen und das Zusammenwachsen zu ermöglichen". (http://www.dr-guenter.de/2.2.4_meniskus.php)

"Begin jaren tachtig werd nog frequent een operatieve bandhechting uitgevoerd, maar na het proefschrift van Moppes en Van den Hoogenband"
Selected response from:

Rolien de Vries
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor de uitleg!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bandoperatie
Rolien de Vries
4hechting/sutuur van de band of bandhechting
Rolien de Vries


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hechting/sutuur van de band of bandhechting


Explanation:
Het heeft te maken met de operatie na een gescheurde band of pees: "Band- bzw. Sehnennahtoperation hat somit das Ziel die (ab)gerissenen Teile aneinander zulegen und das Zusammenwachsen zu ermöglichen". (http://www.dr-guenter.de/2.2.4_meniskus.php)

"Begin jaren tachtig werd nog frequent een operatieve bandhechting uitgevoerd, maar na het proefschrift van Moppes en Van den Hoogenband"


    Reference: http://www.dr-guenter.de/2.2.4_meniskus.php
    https://www.ntvg.nl/artikelen/distorsie-enkelbandruptuur/volledig
Rolien de Vries
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt voor de uitleg!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bandoperatie


Explanation:
Ik heb er nog even over nagedacht. Deze term kom je in het NL veel tegen. Bandnaht kan ook een afkorting zijn van Bandnahtoperation (zie mijn vorige antwoord) en in jouw context is bandoperatie dan misschien beter.
"Deze anatomisch gevormde enkelbrace / enkelspalk wordt gebruikt voor de conservatieve therapie van een enkelbreuk, bandruptuur, na bandoperaties of bij ..."


    Reference: http://https://www.probrace.nl/scharnierende-enkelbrace.html
Rolien de Vries
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search