lichttrasse

Dutch translation: verlichte strook

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:lichttrasse
Dutch translation:verlichte strook
Entered by: Jacob Winsemius (X)

21:01 Feb 28, 2007
German to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense / Berlijnse Muur
German term or phrase: lichttrasse
Onderdeel van de Berlijnse Muur was een rij lantaarns, de " Lichttrasse". Met de versperring "Flaechensperren". Voor beide woorden zoek ik een passend Nederlands woord.
Ronald
verlichte strook
Explanation:
... is een mogelijkheid.
De "Flächensperre" a.u.b. als aparte vraag.
Selected response from:

Jacob Winsemius (X)


Summary of answers provided
3lichtreep
Jan Willem van Dormolen
3verlichte strook
Jacob Winsemius (X)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Lichttrasse
verlichte strook


Explanation:
... is een mogelijkheid.
De "Flächensperre" a.u.b. als aparte vraag.

Jacob Winsemius (X)
Native speaker of: Dutch

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lichtreep


Explanation:
Als je echt een term-in-één-woord wilt, dan kan dit misschien voldoen.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2007-03-01 07:48:13 GMT)
--------------------------------------------------

...maar waarom eigenlijk 'not for points'? Dat begrijp ik niet. (Dat begrijp ik eerlijk gezegd meestal niet, maar dat is een andere kwestie.)

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
Notes to answerer
Asker: misschien moet ik het in de omschrijvende sfeer zoeken. volgende keer zal ikandaar de pointskwestie ter harte nemen. newbie hier, vandaar...





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search