kaliumdiformiat

Dutch translation: kaliumdiformiaat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:kaliumdiformiat
Dutch translation:kaliumdiformiaat
Entered by: Youp Kila

19:37 Mar 4, 2003
German to Dutch translations [PRO]
German term or phrase: kaliumdiformiat
Der wichtigste Rohstoff ist Ameisensäure, den die XXXXXXXXXXX produziert. XXXXXXXXXXXXXXX verarbeitet die Ameisensäure zu dem Salz Kaliumdiformiat, das so weiter verkauft wird.
Youp Kila
Belgium
kaliumdiformiaat
Explanation:
Hallo Youp,

Ik kan maar één referentie op het internet vinden (europa.eu.int/eur-lex/nl/dat/2002/ c_329/c_32920021231nl00010142.pdf, maar volgens mij moet het toch echt gewoon kaliumdiformiaat zijn. Voor kaliumformiaat krijg je heel wat meer hits (ook voor de Duitse term).

Groeten,
Carla
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Source term is FOUT! Alarmeer opdrachtgever!
Leo te Braake | dutCHem
4kaliumdiformiaat
Carla Zwanenberg


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kaliumdiformiaat


Explanation:
Hallo Youp,

Ik kan maar één referentie op het internet vinden (europa.eu.int/eur-lex/nl/dat/2002/ c_329/c_32920021231nl00010142.pdf, maar volgens mij moet het toch echt gewoon kaliumdiformiaat zijn. Voor kaliumformiaat krijg je heel wat meer hits (ook voor de Duitse term).

Groeten,
Carla


    europa.eu.int/eur-lex/nl/dat/2002/ c_329/c_32920021231nl00010142.pdf
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 119

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Source term is FOUT! Alarmeer opdrachtgever!


Explanation:
De vertaling van kaliumdiformiat zou kaliumdiformiaAt zijn, echter die stof bestaat niet: de enige stof die gevormd kan worden is kaliumformiaat (zonder DI).
Bedenk, dat in chemicaliennamen dit soort kleine naam-delen het verschil kunnen betekenen tussen ongevaarlijk en explosief (hier niet...) of tussen echte handelswaar en een verzinsel dat de lachlust opwekt (hier).

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 531




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search