Preisbonbon

Dutch translation: s.u.

11:52 May 30, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Retail / Sales
German term or phrase: Preisbonbon
...voor de zekerheid, kan dit gewoon met korting/aanbieding vertaald worden, of zit er nog een mij niet bekend speciefiek haakje of oogje aan...?
vic voskuil
Netherlands
Dutch translation:s.u.
Explanation:
Aanbieding klopt natuurlijk wel, maar in de brontekst staat geen 'Angebot' maar toch een beetje speelse uitdrukking.
Een 'snoepje van een prijs misschien'?
Wat is de context? Hoe is de rest van de tekst?
Selected response from:

Sabine Fischer
Grading comment
Punten voor de opmerking over de speelsheid (die vertrouwde ik niet helemaal omdat ik het woord gewoon niet goed genoeg ken(de), en dan is bevestiging erg fijn :)

Hier ging het om een prijsbonbon geldig van dan tot dan in de vorm van x procent korting op kleding. Niet veel bijzonders, en vanwege de ruimte heb ik er maar korting van gemaakt. Ik geloof niet dat er een standaard vertaling voor is, in sommige gevallen kan er best een snoep- of smulprijs van gemaakt worden, of verwenning, maar met speciale aanbieding dek je het ieg altijd goed af.

Dank voor bevestiging en meedenken ook Serge, Judith en Henk!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1aanbieding
Serge L
3 +1s.u.
Sabine Fischer
3snoepprijs(je), smulprijs(je)
Henk Peelen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
aanbieding


Explanation:
klinkt zeker niet slecht, ik zie geen haken of ogen ;o)

Serge

Serge L
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Judith Verschuren: speciale aanbieding kan ook
7 mins
  -> is inderdaad ook een optie... ik bedoelde alleen dat Vics voorstel(len) zonder problemen kunnen :o)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
s.u.


Explanation:
Aanbieding klopt natuurlijk wel, maar in de brontekst staat geen 'Angebot' maar toch een beetje speelse uitdrukking.
Een 'snoepje van een prijs misschien'?
Wat is de context? Hoe is de rest van de tekst?

Sabine Fischer
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 2
Grading comment
Punten voor de opmerking over de speelsheid (die vertrouwde ik niet helemaal omdat ik het woord gewoon niet goed genoeg ken(de), en dan is bevestiging erg fijn :)

Hier ging het om een prijsbonbon geldig van dan tot dan in de vorm van x procent korting op kleding. Niet veel bijzonders, en vanwege de ruimte heb ik er maar korting van gemaakt. Ik geloof niet dat er een standaard vertaling voor is, in sommige gevallen kan er best een snoep- of smulprijs van gemaakt worden, of verwenning, maar met speciale aanbieding dek je het ieg altijd goed af.

Dank voor bevestiging en meedenken ook Serge, Judith en Henk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
16 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
snoepprijs(je), smulprijs(je)


Explanation:
Misschien kan zoiets ook

lokkertje
aantrekkelijke prijs
smulprijsje
aantrekkelijk prijsje
buitenkansje


http://www.teletet.org/forum/viewtopic.php?p=122073&sid=e4ea...

!!!!!!!!! In perfecte staat !!!!!!!!

VOOR EEN SNOEPPRIJSJE VAN €165 !!!!

Wie geintreseerd is kan mij bereiken op : [email protected]
Heb foto's staan !!!

(PS : GEEN HARDWARE ONDERDELEN

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search