Schiebung

Dutch translation: Aanname / afgifte herverdeelde goederen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schiebung
Dutch translation:Aanname / afgifte herverdeelde goederen
Entered by: Imre Csonka (X)

09:12 Jan 8, 2013
German to Dutch translations [PRO]
Retail
German term or phrase: Schiebung
In een document over voorraadbeheer/logistiek systeem komen resp. de volgende termen voor: Schiebung, Schiebungsannahme en Schiebungsabgabe. Verder is er geen uitleg. Het heeft te maken met bij- en afboeken. Ik overweeg om het te vertalen met 'verplaatsing', waarbij er dus sprake kan zijn van 'afgifte' en 'acceptatie'. Zit ik op de goede weg?
Imre Csonka (X)
Netherlands
Aanname / afgifte herverdeelde goederen
Explanation:
Dutron beschikt over een eigen transport- en distributienetwerk. Een vloot van maar liefst zeven grote vrachtwagens met een inhoud van 99 m³ en een wat kleinere truck met een inhoud van 40 m³. Drie keer per week rijden deze vrachtwagens heen en weer tussen onze locatie in Srem Polen en ons distributieknooppunt in Dieren, Nederland. In Dieren worden de ladingen zo nodig herverdeeld en verder vervoerd naar de eindbestemming.
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
Heel erg bedankt voor de beantwoording van de vraag.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Aanname / afgifte herverdeelde goederen
Henk Sanderson
3Steekpenningen
Henk Sanderson


Discussion entries: 4





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Steekpenningen


Explanation:
Aanname van steekpenningen, betaling van steekpenningen. Ook die moeten in een boekhouding worden verantwoord...

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2013-01-08 17:27:15 GMT)
--------------------------------------------------

Wellicht in natura, zodat ze in de voorraadhuishouding geboekt moeten worden

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2013-01-08 18:27:31 GMT)
--------------------------------------------------

Steekpenningen zijn betalingen in geld of in natura: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=steekpenningen natura&...

Henk Sanderson
Netherlands
Does not meet criteria
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 11
Notes to answerer
Asker: Normaliter zou ik het volkomen eens zijn met de term steekpenningen, oneerlijke begunstiging, etc. zoals Duden ook aangeeft. In dit specifieke geval denk ik dat er van een gewone herverdeling sprake zou kunnen zijn. Zie mijn antwoord bij Guillaume. Bedankt voor je input!


2 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Aanname / afgifte herverdeelde goederen


Explanation:
Dutron beschikt over een eigen transport- en distributienetwerk. Een vloot van maar liefst zeven grote vrachtwagens met een inhoud van 99 m³ en een wat kleinere truck met een inhoud van 40 m³. Drie keer per week rijden deze vrachtwagens heen en weer tussen onze locatie in Srem Polen en ons distributieknooppunt in Dieren, Nederland. In Dieren worden de ladingen zo nodig herverdeeld en verder vervoerd naar de eindbestemming.


    Reference: http://www.dutron.nl/nl/diensten/logistiek/
Henk Sanderson
Netherlands
Does not meet criteria
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Heel erg bedankt voor de beantwoording van de vraag.
Notes to answerer
Asker: Ik vind dit antwoord inderdaad het best passen binnen de context. Heel erg bedankt!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search