Kartonschnitt

Dutch translation: met een kartonmes

12:00 Jun 4, 2013
German to Dutch translations [PRO]
Retail / goederenontvangst
German term or phrase: Kartonschnitt
In een tekst over regels tijdens/na de goederenontvangst in een filiaal, staat de volgende zin:

Bei Warenanlieferung ist der Karton als ***Kartonschnitt*** aufzuschneiden

Weet iemand wat met 'Kartonschnitt' wordt bedoeld? Bedoelen ze niet gewoon dat je de doos netjes op de dichtgeplakte naad opensnijd (tussen de twee flappen)?

Bij voorbaat dank.
Judith Verschuren
Dutch translation:met een kartonmes
Explanation:
Een kartonmes is een mes waarmee je niet diep kunt snijden, zodat de inhoud van het karton onbeschadigd blijft
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1met een kartonmes
Henk Sanderson
4vrijelijk open snijden
Akke Wagenaar


Discussion entries: 2





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
met een kartonmes


Explanation:
Een kartonmes is een mes waarmee je niet diep kunt snijden, zodat de inhoud van het karton onbeschadigd blijft


    Reference: http://www.wolkdirekt.com/sicherheitsmesser-cuttermesser-_-5...
    Reference: http://www.martor.com/index.php?id=55&L=4
Henk Sanderson
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Machiel van Veen
2 days 14 hrs
  -> Dank je, Machiel

1 day 21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vrijelijk open snijden


Explanation:
Kartonschnitt is in Duitsland een soort kunstvorm. http://www.kunstnet.de/thema/23751-cardboard-print-kartondru...
Met de instructie wordt bedoeld niet proberen precies de naden/hoeken te volgen, maar de doos vrijelijk open te snijden, alsof het kartonsnijkunst betreft.


    Reference: http://www.kunstnet.de/thema/23751-cardboard-print-kartondru...
Akke Wagenaar
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Sanderson: Ik zie niet in waartoe een dergelijk voorschrift zou dienen
20 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search