abv/ebs

Dutch translation: electronic braking system

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:abv/ebs
Dutch translation:electronic braking system
Entered by: blomguib (X)

15:07 Jan 30, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: abv/ebs
Zin: Funktioniert das ABV/EBS?

Context is de ingebruikname van een truck. ABV is geen probleem; wat is echter EBS?

Of ontgaat er mij nu iets heel erg doms?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
blomguib (X)
electronic braking system
Explanation:
zou dit de Engelse variant van ABV (automatischer BlockierVerhinderer) kunnen zijn?

Das EBS-System (Electronic Braking System) erfüllt die gleichen Funktionen wie das ABS und hat zusätzlich eine Bremsmodulation mit elektronischer Kontrolle ...
Selected response from:

Bart Servaes
Grading comment
hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1electronic braking system
Bart Servaes
3elektronisch remsysteem, Electronic Braking System
Henk Peelen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
electronic braking system


Explanation:
zou dit de Engelse variant van ABV (automatischer BlockierVerhinderer) kunnen zijn?

Das EBS-System (Electronic Braking System) erfüllt die gleichen Funktionen wie das ABS und hat zusätzlich eine Bremsmodulation mit elektronischer Kontrolle ...



    Reference: http://www.general-trailers.com/GTDE/html/d_nouv.htm
Bart Servaes
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 85
Grading comment
hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karina Vermeylen
1 min

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
elektronisch remsysteem, Electronic Braking System


Explanation:
Internetreferentie:

EBS Electronic Braking System

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-30 15:26:12 (GMT)
--------------------------------------------------

Als ik het me goed herinner, heeft de EBS met name de volgende eigenschappen: het plaatst de remblokken reeds ontzettend kort bij de remschijven wanneer de chauffeur het gaspedaal plotseling loslaat, aangezien dit een teken kan zijn dat er geremd moet worden. Dit heeft to gevolg dat de rem na het intrappen van het rempedaal delen van seconden eerder functioneert. En dat kan heel veel verschil maken in bepaalde situaties.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-30 15:28:47 (GMT)
--------------------------------------------------

Hier vindt je een goede uitleg:
http://en.knorr-bremsesfn.com/graphics/PDFs/P-3510-EN-01.pdf
EBS is a combination of:
- Electro-pneumatic service braking system
- Anti-lock braking system (ABS)
- Traction control system (ASR)

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-30 15:38:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Ik zou gewoon de Nederlandse term gebruiken. Kijk uit met voortijdige conclusies wat het precies omvat, ik krijg de indruk dat het een flexibel begrip is (begrijpelijk).

Nog een goede uitleg:
http://www.man-trucks.nl/trucksbusses/rd/toepassingen.php
MAN Brakematic: Elektronisch remmen
De zware voertuigen van de Trucknologie-Generation hebben de beschikking over de nieuwste ontwikkeling van de EBS-techniek. In het elektronisch remsysteem EBS zijn de functies ABS (Anti-Blokkeer-Systeem), ASR (Aandrijvings-Slip-Regeling) en de elektronpneumatische bedrijfsrem geïntegreerd.


    Reference: http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?String=exact&Acron...
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search