geraffte Ärmel

Dutch translation: (aan)gerimpelde mouwen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:geraffte Ärmel
Dutch translation:(aan)gerimpelde mouwen
Entered by: Gretel Schoukens

18:26 Apr 7, 2014
German to Dutch translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
German term or phrase: geraffte Ärmel
Uit de beschrijving van een T-shirt:

T-Shirt in angesagtem leicht kastigem Schnitt mit ***geraffter Ärmellösung***.

Op basis van Van Dale zou ik hiervan 'opgenomen mouwen' maken, maar dat geeft zo weinig hits bij Google. 'Met ruches' lijkt mij niet hetzelfde. Wat is de juiste term hiervoor?
Gretel Schoukens
Slovenia
gerimpelde mouwen
Explanation:
De mouwen ziin gerimpeld in de armsgaten gezet.
Selected response from:

Ymkje Kuipers
Netherlands
Grading comment
Ik heb dit gebruikt, hoewel ik inderdaad ook 'aangerimpelde' mouwen heb gevonden. Bedankt aan allebei!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gerimpelde mouwen
Ymkje Kuipers
4aangerimpelde mouwen
Hin und Wieder


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gerimpelde mouwen


Explanation:
De mouwen ziin gerimpeld in de armsgaten gezet.

Ymkje Kuipers
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Ik heb dit gebruikt, hoewel ik inderdaad ook 'aangerimpelde' mouwen heb gevonden. Bedankt aan allebei!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Colinda Lindermann: Als alternatief wellicht "geplooide mouwen", maar daarmee worden meestal stijvere plooien bedoeld dan op de foto van het T-shirt waar het over gaat.
2 hrs

1 day 10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aangerimpelde mouwen


Explanation:
Deze term gebruikte mijn oma, coupeuse van beroep, als zij weer eens met de Burda in de aanslag klaarzat om iets voor mij te naaien.

Example sentence(s):
  • Een jurk met aangerimpelde mouw.
Hin und Wieder
Netherlands
Native speaker of: Dutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search