Quietschig

Dutch translation: zonder het te bont te maken

16:37 Jan 22, 2016
German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
German term or phrase: Quietschig
Dit is voor een tekst bij een product in een webshop, meer bepaald skate-kousen


...bist du stylish, othne quietschig zu sein.

Zonder kitscherig over te komen?
Zonder te ver te gaan?

Ik vind er nergens een duidelijke vertaling van.

Bedankt!
JRoozendaal
Belgium
Dutch translation:zonder het te bont te maken
Explanation:
'quietschig' betekent 'schril', in verband met klanken of van kleuren. De connotatie 'protserig' of 'zonder te overdrijven' zit niet in 'quietschig'.

De bedoeling is dat je stijlvol bent maar toch niet in schreeuwerige kleuren rondloopt. Ik zou een woordspelletje wagen, maar dat hangt van je opdrachtgever af.
Selected response from:

hirselina
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1protserig
freekfluweel
3 +1zonder het te bont te maken
hirselina
3zonder te overdrijven
Elma de Jong


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
protserig


Explanation:
boventoon voerend

overdadig

et.


freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Bedankt. Waarschijnlijk correcter dan het andere antwoord, maar het moet ook vlot klinken en jongeren aanspreken.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kirsten Bodart: klinkt leuk :)
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zonder te overdrijven


Explanation:
Ongeveer wat je zelf al voorstelde, 'zonder te ver te gaan'. 'Overdrijven' lijkt me in deze context beter uit te komen: eenvoudig, zonder het stijlvolle te willen overdrijven.

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Bedankt Elma. Dit klinkt vlot, en dat moet ook voor de webshop waar het voor bedoeld is.


23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
othne quietschig zu sein
zonder het te bont te maken


Explanation:
'quietschig' betekent 'schril', in verband met klanken of van kleuren. De connotatie 'protserig' of 'zonder te overdrijven' zit niet in 'quietschig'.

De bedoeling is dat je stijlvol bent maar toch niet in schreeuwerige kleuren rondloopt. Ik zou een woordspelletje wagen, maar dat hangt van je opdrachtgever af.

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Perfecte vertaling voor mijn doel.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elma de Jong
3 days 23 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search