Verkehrstage

Dutch translation: Rijdt op volgende dagen:

06:53 Sep 17, 2020
German to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel / trein
German term or phrase: Verkehrstage
Wie weet hier een mooie term voor.
Het gaat om het aanduiden van de dagen waarop een nachttrein rijdt, bijv. maandag en zaterdag.
treindagen? reisdagen? Ik kom er even niet op
Frits Ens
Netherlands
Dutch translation:Rijdt op volgende dagen:
Explanation:
Akkoord met Robert. Rijdagen betekent inderdaad de duur van een verplaatsing.
Selected response from:

Els Kennis
Belgium
Grading comment
dit is wel de fraaiste oplossing, zelf gekozen voor rijdagen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Rijdt op volgende dagen:
Els Kennis
3Reisdagen
Herman Stuyver
3Rijdagen
Els Kennis


Discussion entries: 7





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Rijdagen


Explanation:
Misschien niet de fraaiste vertaling, maar als je een samenstelling zoekt, zou ik er geen ander vinden. Ik zou zelf de omschrijving gebruiken: Rijdt op (vb. maandagen)

--------------------------------------------------
Note added at 21 Min. (2020-09-17 07:14:33 GMT)
--------------------------------------------------

*geen andere :-)

Example sentence(s):
  • Rijdagen & Dienstregeling

    https://www.miljoenenlijn.nl/informatie/rijdagen/
    https://www.stadskanaalrail.nl/rijdagen-en-tijden-2/
Els Kennis
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Rijdt op volgende dagen:


Explanation:
Akkoord met Robert. Rijdagen betekent inderdaad de duur van een verplaatsing.

Els Kennis
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
dit is wel de fraaiste oplossing, zelf gekozen voor rijdagen

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Rietvelt: Klinkt al een stuk beter.
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Reisdagen


Explanation:
Als het niet rijdt maar vliegt? Rijdagen/vluchtdagen of algemeen reisdagen

Herman Stuyver
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Riekt meer naar de duur van de reis.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search