Ausblendbereich

Dutch translation: niet-zichtbaar gebied

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Ausblendbereich
Dutch translation:niet-zichtbaar gebied
Entered by: Ronald van Riet

16:03 Mar 21, 2017
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / container cranes
German term or phrase: Ausblendbereich
Uit een handleiding voor software om portaalkranen voor containers aan te sturen. "spreader" is het gedeelte van de kraan dat de container oppikt. Maar wat is in deze context een goed evertaling voor "Ausblendbereich?

uit de handleiding:

Der **Ausblendbereich** des Spreaders wird durch dessen vorgegebene Maße und zusätzliche Toleranzen in alle Richtungen bestimmt.
Die Position des Spreaders ist durch die PLC gegeben. Für Ablegeaufträge wird ein Container am Spreader vermutet und ein zusätzlicher Offset nach unten einkalkuliert. Die obere Grenze des **Ausblendbereichs** wird durch die Spreaderunterkante und die vorgegebene Spreaderhöhe bestimmt.
Ronald van Riet
verborgen bereik
Explanation:
Er is weinig context, maar ik ben ervan uitgegaan dat het om een systeem gaat dat met sensoren werkt, en deze sensoren het 'verborgen bereik' niet kunnen zien.
Selected response from:

Leonne Boogaarts
Germany
Grading comment
Het lijkt inderdaad om het gebied te gaan dat de sensoren niet kunnen "zien" omdat het door de spreader wordt afgeschermd.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4verborgen bereik
Leonne Boogaarts
3rijkweidte
Fred Scherf


  

Answers


16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rijkweidte


Explanation:
als je het met één woord wilt vertlalen, lijkt dit met het meest toepasselijk

Fred Scherf
Netherlands
Meets criteria
Native speaker of: Native in DutchDutch

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verborgen bereik


Explanation:
Er is weinig context, maar ik ben ervan uitgegaan dat het om een systeem gaat dat met sensoren werkt, en deze sensoren het 'verborgen bereik' niet kunnen zien.

Leonne Boogaarts
Germany
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Het lijkt inderdaad om het gebied te gaan dat de sensoren niet kunnen "zien" omdat het door de spreader wordt afgeschermd.
Notes to answerer
Asker: Ik heb voor een iets andere variant gekozen, vandaar dat ik niet de volle 4 punten toeken.

Asker: te snel geklikt, dus toch de volle 4 punten ;-)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search