Kesselbrücke

Dutch translation: dieplader

13:52 Jun 24, 2020
German to Dutch translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping / Lading / manier van vervoer
German term or phrase: Kesselbrücke
Context:

Maschinentransporte mit Übermaßen unter geschlossenen, verbreiterbaren Planenfahrzeugen oder Transporte per ****Kesselbrücke****, Tieflader, Telesattel, Nachläufer, Flat Rack und Mafi etc. sind unser tägliches Geschäft.

Voor deze term kan ik helaas geen goede vertaling vinden.
Is iemand dit woord als eens tegengekomen?

Bij voorbaat dank voor de hulp!
Judith Verschuren
Dutch translation:dieplader
Explanation:
Er komen veel verkeerde vertalingen voor, zelfs 'vessel bridge' in het Engels, maar vergelijk, het zijn gewoon diepladers, en die zijn er in allerlei soorten en maten:

http://www.prangl.com/media/portals/1/Datenblatter/Datenblat...

https://docplayer.nl/20002169-Nooteboom-eurotrailers-dieplad...
Selected response from:

Willem Wunderink
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor de hulp, was zeer nuttig!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1dieplader
Willem Wunderink
3ketelbrug
Jonna Meeuwissen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ketelbrug


Explanation:
Zoeken op ketelbrug levert verwarring met de Ketelbrug op, maar met ketelbruggen kom je verder.


    https://bolk.nl/over-bolk/materieel/trailers/ketelbruggen/
Jonna Meeuwissen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dieplader


Explanation:
Er komen veel verkeerde vertalingen voor, zelfs 'vessel bridge' in het Engels, maar vergelijk, het zijn gewoon diepladers, en die zijn er in allerlei soorten en maten:

http://www.prangl.com/media/portals/1/Datenblatter/Datenblat...

https://docplayer.nl/20002169-Nooteboom-eurotrailers-dieplad...

Willem Wunderink
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40
Grading comment
Bedankt voor de hulp, was zeer nuttig!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yvonne Manuela Meissner
3 hrs
  -> Dank je, Yvonne




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search