Success Series

Join ProZ.com every Wednesday at 14:00 GMT / 10:00 AM EST for ProZ.com Translator Success series. Each week ProZ.com will bring speakers & presenters on to help ensure Freelance linguists have success & achieve their business objectives.

Click for Full Participation

Überkranung

Greek translation: γερανοδοκός

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Überkranung
Greek translation:γερανοδοκός
Entered by: Lito Vrakatseli

10:50 Jul 29, 2005
German to Greek translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Überkranung
Bei der Montage von Liften in vorhandene Überkranungen oder bei Befestigung von Anlagen an tragenden Teilen der Hallenkonstruktion hat der Betreiber für einen statischen Nachweis zu sorgen.
Lito Vrakatseli
Greece
γερανοδοκός
Explanation:
Με Überkranung νοούνται οι οριζόντιοι φορείς (Traeger, δοκοί) μιας γερανογέφυρας. Οι δοκοί αυτοί λέγονται «γερανοδοκοί» στα Ελληνικά.

Στις γερανοδοκούς αυτές (που λειτουργούν ως crane [run]ways, δηλ. διαδρομές κύλισης, όπως σωστά λέει η Μαρία), πηγαινοέρχεται μια συσκευή (Laufkatze) από την οποία κρέμεται το άγκιστρο που κρατάει το φορτίο.

Στα Ελληνικά Laufkatze λέγεται «βαρουλκοφορείο» (βλ. Διαδίκτυο και Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, τ. 19, σ. 54). Δυστυχώς δεν λέγεται «ολισθητήρας», όπως αναφέρει η απαράδεκτης ποιότητας ελληνική έκδοση του Visual Dictionary (Εκδ. ΚΑΥΚΑΣ, σ. 634).

Εξάλλου, η... «Γαλή η δρομαία» δεν λέγεται ούτε «κυλιόμενος μηχανισμός γερανογέφυρας», όπως προτάθηκε για το Katzwagen. Προς τι οι περιφράσεις; Περιφραστές είμαστε ή μεταφραστές;

Βλ. (με εικονογράφηση)
... την ειδική αυτή σχεδίαση η γερανογέφυρα είναι απλής δοκού, το βαρουλκοφορείο όμως αντί ...
www.eltech.gr/elliniki techniki greek/ website/html/singlegirdercranes.htm

«Προκειμένου για εγκατάσταση/μοντάρισμα ανελκυστήρων (αναβατορίων;) επί υφιστάμενων γερανοδοκών ... ο φορέας λειτουργίας οφείλει να φροντίσει για (ή: να προσκομίσει) βεβαίωση στατικής επάρκειας», αν δεν παινέψεις τον γερανό σου..., δηλαδή.


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 23 mins (2005-07-29 15:13:47 GMT)
--------------------------------------------------

ΔΙΟΡΘΩΣΗ

Οι δοκοί αυτές....
Selected response from:

Andras Mohay (X)
Grading comment
Σας ευχαριστώ όλους
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1γερανοδοκός
Andras Mohay (X)
4μικρή πρόσκρουση (ε&
Th. Akritidi (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
άberkranung
μικρή πρόσκρουση (ε&


Explanation:
leichtes Anfahren (wahlweise manuell oder motorisch) beliebiger
Punkte mit Glasmanipulatoren:

μικρή πρόσκρουση (επιλεκτικά χειρονακτικά ή μηχανικά) τυχόντων σημείων με μηχανισμoύς τηλεχειρισμού υαλοπινάκων

Συστήματα χειρισμού για υαλοπίνακες μικρού πάχους και πλάκες, για εύκολη και ασφαλή μεταφορά σε όλους τους τομείς της επεξεργασίας lept;vn υαλοπινάκων και πλακών.



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 47 mins (2005-07-29 14:37:32 GMT)
--------------------------------------------------

O ορισμός που δεν έγινε σωστά copy παραπάνω είναι:

Überkranung: μικρή πρόσκρουση (χειρονακτικά ή μηχανικά) τυχόντων σημείων με μηχανισμoύς τηλεχειρισμού υαλοπινάκων


    Reference: http://www.bystronic.ch/glass/com/de/products/handling_syste...
Th. Akritidi (X)
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
γερανοδοκός


Explanation:
Με Überkranung νοούνται οι οριζόντιοι φορείς (Traeger, δοκοί) μιας γερανογέφυρας. Οι δοκοί αυτοί λέγονται «γερανοδοκοί» στα Ελληνικά.

Στις γερανοδοκούς αυτές (που λειτουργούν ως crane [run]ways, δηλ. διαδρομές κύλισης, όπως σωστά λέει η Μαρία), πηγαινοέρχεται μια συσκευή (Laufkatze) από την οποία κρέμεται το άγκιστρο που κρατάει το φορτίο.

Στα Ελληνικά Laufkatze λέγεται «βαρουλκοφορείο» (βλ. Διαδίκτυο και Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, τ. 19, σ. 54). Δυστυχώς δεν λέγεται «ολισθητήρας», όπως αναφέρει η απαράδεκτης ποιότητας ελληνική έκδοση του Visual Dictionary (Εκδ. ΚΑΥΚΑΣ, σ. 634).

Εξάλλου, η... «Γαλή η δρομαία» δεν λέγεται ούτε «κυλιόμενος μηχανισμός γερανογέφυρας», όπως προτάθηκε για το Katzwagen. Προς τι οι περιφράσεις; Περιφραστές είμαστε ή μεταφραστές;

Βλ. (με εικονογράφηση)
... την ειδική αυτή σχεδίαση η γερανογέφυρα είναι απλής δοκού, το βαρουλκοφορείο όμως αντί ...
www.eltech.gr/elliniki techniki greek/ website/html/singlegirdercranes.htm

«Προκειμένου για εγκατάσταση/μοντάρισμα ανελκυστήρων (αναβατορίων;) επί υφιστάμενων γερανοδοκών ... ο φορέας λειτουργίας οφείλει να φροντίσει για (ή: να προσκομίσει) βεβαίωση στατικής επάρκειας», αν δεν παινέψεις τον γερανό σου..., δηλαδή.


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 23 mins (2005-07-29 15:13:47 GMT)
--------------------------------------------------

ΔΙΟΡΘΩΣΗ

Οι δοκοί αυτές....

Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 91
Grading comment
Σας ευχαριστώ όλους

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christina Emmanuilidou: sostoooos!
21 hrs
  -> Åõ÷áñéóôþ




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search