AfA-Tabellen

Hungarian translation: ÉRTÉKCSÖKKENÉSI LEÍRÁSI KULCS

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:AfA-Tabellen
Hungarian translation:ÉRTÉKCSÖKKENÉSI LEÍRÁSI KULCS
Entered by: CSsys (X)

10:38 Apr 4, 2005
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
German term or phrase: AfA-Tabellen
Az "Absetzungen für Abnutzungen" rövidítése, az értékcsökkenési leírások normatívája Németországban és Ausztriában, de mi legyen magyarul? Van nálunk is ilyen?
Eva Blanar
Hungary
értékcsökkenési leírás
Explanation:
AfA: Absetzung für Abnutzung

Jövedelemcsökkentés a fokozott értékcsökkenés függvényében.
Az adóköteles jövedelemnek az adótörvényben foglaltak szerinti csökkentése az állóeszközök elhasználódását figyelembe véve.
Lényegében megfelel a mérlegben alkalmazott értékcsökkenési leírásnak, nagyságát tekintve azonban el is térhet tőle, mivel a kereskedelmi jog lehetővé tesz a kopás mérétkét meghaladó leírást is.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2005-04-04 11:25:17 GMT)
--------------------------------------------------

és még kiegészítésként: értékcsökkenési leírás kulcsa, hogy pontosabb legyen.


--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2005-04-04 11:29:28 GMT)
--------------------------------------------------

Ld. még: Német Közgazdasági Kifejezések Értelmező szótára, 1991.
vagy: www.feefi.pte.hu/hallgatoknak/ segedlet/2004-5_2/fogalomtar.doc

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2005-04-04 11:33:13 GMT)
--------------------------------------------------

ÉRTÉKCSÖKKENÉSI LEÍRÁSI KULCS
Selected response from:

CSsys (X)
Hungary
Grading comment
Nagyon köszönöm mindenkinek: valójában nem hinném, hogy jól lefordítható (maga az értékcsökkenési leírás kulcsa egyébként Abschreibungssatz), itt tulajdonképpen egy speciális szabályozási segédeszközről van csak szó, de nagyon hálás vagyok a segítségért!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2értékcsökkenési leírás
CSsys (X)
4 +1amortizációs kulcsok
T. Czibulyás
3 +1értékcsökkenés-elszámolás
Monika Nospak


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
értékcsökkenés-elszámolás


Explanation:
Szerintem erröl van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2005-04-04 11:02:09 GMT)
--------------------------------------------------

Az értékcsökkenés elszámolására vonatkozó szabályok, rendeletek.



Monika Nospak
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  CSsys (X): közel jár a megoldáshoz
43 mins

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
amortizációs kulcsok


Explanation:
Én erre emlékszem még cégvezető koromból.

T. Czibulyás
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Nospak: Ez lesz az.
3 mins

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
értékcsökkenési leírás


Explanation:
AfA: Absetzung für Abnutzung

Jövedelemcsökkentés a fokozott értékcsökkenés függvényében.
Az adóköteles jövedelemnek az adótörvényben foglaltak szerinti csökkentése az állóeszközök elhasználódását figyelembe véve.
Lényegében megfelel a mérlegben alkalmazott értékcsökkenési leírásnak, nagyságát tekintve azonban el is térhet tőle, mivel a kereskedelmi jog lehetővé tesz a kopás mérétkét meghaladó leírást is.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2005-04-04 11:25:17 GMT)
--------------------------------------------------

és még kiegészítésként: értékcsökkenési leírás kulcsa, hogy pontosabb legyen.


--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2005-04-04 11:29:28 GMT)
--------------------------------------------------

Ld. még: Német Közgazdasági Kifejezések Értelmező szótára, 1991.
vagy: www.feefi.pte.hu/hallgatoknak/ segedlet/2004-5_2/fogalomtar.doc

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2005-04-04 11:33:13 GMT)
--------------------------------------------------

ÉRTÉKCSÖKKENÉSI LEÍRÁSI KULCS

CSsys (X)
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 6
Grading comment
Nagyon köszönöm mindenkinek: valójában nem hinném, hogy jól lefordítható (maga az értékcsökkenési leírás kulcsa egyébként Abschreibungssatz), itt tulajdonképpen egy speciális szabályozási segédeszközről van csak szó, de nagyon hálás vagyok a segítségért!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rita Banati: Pontosan: èrtékcsökkenési leírási kulcs ( ill. kulcsok jegyzéke )
18 mins
  -> Köszönöm!

agree  zsozs
3 days 19 hrs
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search