Durchschuss

Hungarian translation: sorköz

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Durchschuss
Hungarian translation:sorköz
Entered by: T. Czibulyás

12:28 Apr 29, 2005
German to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations
German term or phrase: Durchschuss
Auf Briefbögen, in der Faxvorlage und bei ähnlichen „Briefdrucksachen“ ist in der Regel die Schrift Times in 12Pt. Größe bei 17Pt. Durchschuss zu verwenden.
Arculati kézikönyv részlete. A szótár a Durchschuss-ra nyomdai szövegösszefüggésben a "térzõ", "belövés" kifejezéseket hozza, a Durchschusspapier pl. belövõpapír. Ebben a mondatban hogyan fordítanátok?
Mónika Farkas
Sorköz
Explanation:
Legalábbis a 12 Pt-os betűnagyságból következtetve.(17 Pt-os sorköz)
Selected response from:

T. Czibulyás
Grading comment
Köszi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Sorköz
T. Czibulyás
3 +1térköz
Monika Nospak


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Sorköz


Explanation:
Legalábbis a 12 Pt-os betűnagyságból következtetve.(17 Pt-os sorköz)


T. Czibulyás
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszi!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungi (X): Nyomdaipari lexikon: Térzõk fõként a sorok közötti távolságot növelõ nemnyomó elemek.... A 2 pont vastagságut dursusznak...is nevezik.
8 mins

agree  Andras Mohay (X): Igen, Zeilenabstand
45 mins

agree  Endre Both: Igen a Durchschuss-t itt minden valószínûség szerint tévesen használták (a Zeilenabstand helyett).
1 hr

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
térköz


Explanation:
Én itt a térközre tippelek. De meglehet, hogy sorköz. Hogy melyiket mikor használják, azt sajnos nem tudom.

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2005-04-29 12:41:04 GMT)
--------------------------------------------------

Egy link hozzá: http://www.mke.org.hu/061mkf/mkf.dot

12 pt, sorköz 16 pt, utána 6pt térköz ...
10 pt, dőlt, szimpla sorköz, utána 6 pt térköz,

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-04-29 12:42:52 GMT)
--------------------------------------------------

Valószínübb a sorköz.

Monika Nospak
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: a karakter/betû kiosztás (tehát, ahogy egymás mellett állnak, a köztük lévõ hézag) (a nyomdai zsargont nem ismerem) A Windows word "betûköz" nevet használ, van még az "alávágás", ami a zs, ty .. dupla betûknél van (ami az elõbbitõl mértékében eltér)
1 day 18 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search