Maschinen- und Betriebshilferinge

Hungarian translation: gép- és gazdaságsegítő körök

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Maschinen- und Betriebshilferinge
Hungarian translation:gép- és gazdaságsegítő körök
Entered by: Eva Blanar

16:10 Oct 15, 2005
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Agriculture
German term or phrase: Maschinen- und Betriebshilferinge
Néhány elõfordulás:

"Maschinenringe sind Selbsthilfe-Einrichtungen der Landwirte auf lokaler bzw. regionaler Ebene."

"Begünstigte der Maßnahme sind die bayerischen Maschinenringe und das Kuratorium Bayerischer Maschinen- und Betriebshilferinge e.V. (KBM)."

"(13) Die Maschinenringe spielen lediglich eine Vermittlerrolle. Die eigentlichen Leistungen – wie der Maschinen- und Arbeitseinsatz – werden von Landwirten erbracht, die dafür von dem Unternehmen, das die Leistungen in Anspruch nimmt (= Landwirt), ein dem Marktpreis entsprechendes Entgelt erhalten. Als Gegenleistung für die von den Maschinenringen erbrachten Leistungen entrichten die Landwirte einen Mitgliedsbeitrag sowie ein Entgelt für die betreffende Leistung."

Tartalmilag tehát világos, de nem találok egyik magyar nyelvû tippemre se jó találatokat. Pedig mind német, mind svájci területen nagyon elterjedt (ez kicsit lazább szövetség, mint ami a dánoknál van), tehát az agrárgazdasági irodalom biztosan foglalkozott már vele. Van is egy csomó találat a gépkörökre (gépállomás már úgysem lehet, viszont a Betriebshilfering nem nagyon fordul elõ. (A KBM-et például rendre Bajorországi Gépkörök Szövetségének látom.)

Elõre is köszönöm!
Eva Blanar
Hungary
gép- és művelési segítőkörök
Explanation:
A lényege a *körök* a nálunk most sokat használt "polgári körök" mintájára. A többire sokkal jobbat is biztosan ki lehet találni, de mostanában csak ennyi időm van.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Köszönöm - időközben sikerült néhány agráros anyagra bukkannom: "gép- és gazdaságsegítő körök" a fordítása a szakmai anyagokban - ha nagyon kekeckedek, akkor ez persze gépsegítő kör, de a lényeg, hogy van már valami, ami használatban van, nem nekem kell nyelvújítanom.
:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Munkaközösség
T. Czibulyás
3gép- és művelési segítőkörök
HalmoforBT


  

Answers


16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Munkaközösség


Explanation:
Bár a szót kissé más értelemben már megkoptatták, szerintem a dolog pont erről szól. Ez már működött a mg. szövetkezetek kialakulása előtt. Jobbat én sem tudok, pedig eleget foglalkoztam a szövetkezeti rendszer kialakulásával és előzményeivel.

Üdv. Tamás

T. Czibulyás
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

2 days 13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gép- és művelési segítőkörök


Explanation:
A lényege a *körök* a nálunk most sokat használt "polgári körök" mintájára. A többire sokkal jobbat is biztosan ki lehet találni, de mostanában csak ennyi időm van.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm - időközben sikerült néhány agráros anyagra bukkannom: "gép- és gazdaságsegítő körök" a fordítása a szakmai anyagokban - ha nagyon kekeckedek, akkor ez persze gépsegítő kör, de a lényeg, hogy van már valami, ami használatban van, nem nekem kell nyelvújítanom.
:)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search