Betriebshilfe

Hungarian translation: üzemeltetési támogatás

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Betriebshilfe
Hungarian translation:üzemeltetési támogatás
Entered by: CSsys (X)

09:17 Nov 2, 2005
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Agriculture
German term or phrase: Betriebshilfe
méghozzá úgy nézem, kétféle is van belõle az uniós terminológiában: soziale Betriebshilfe és wirtschaftliche Betriebshilfe. (Az én anyagomban csak az elõzõ fordul elõ.)
Mivel magyar fordítást nem találtam, az angolt néztem meg, ami social assistance to farms, ezzel elég jól el is lettem volna, de néhány helyen elég ügyetlenül jön ki a szövegben. Pl.: ausgenommen sind Beihilfen zur sozialen Betriebshilfe.
Ezt eddig úgy oldottam meg, hogy "ami alól kivételt képeznek a gazdaságoknak nyújtott szociális támogatások" - mert egyébként halmoznom kellene a támogatásokat a mondatban. (A támogatás az uniós nyelv nagy problémája egyébként: elõbb-utóbb muszáj lesz rá több magyar szót alkalmazni.)
A lényeg: a Betriebshilfe a gazdálkodónak adott támogatás vagy esetleg mûködési támogatás lehet, a magyarban viszont a mûködési támogatás nem szociális támogatás, tehát meg kellene kavarni, hogy szociális célú mûködési támogatás, ami viszont szerintem nincs benne sem az eredetiben, sem az angol fordításában. Nem találkozott valaki egy jó kifejezéssel erre?
Eva Blanar
Hungary
üzemeltetési támogatás
Explanation:
általában vissza nem térítendő, de vannak egyéb formái is
pl. kamattámogatás-alapú, vagy részleg visszatérítendő támogatások

szervezetek, gazdasági, mezőgazdasági szerveződések kaphatják az üzemeltetéssel járó kiadások fedezésére
Selected response from:

CSsys (X)
Hungary
Grading comment
Ez lényegében egybevág az anyag angol és francia fordításával, köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fenntartási támogatás
Attila Széphegyi
4üzemeltetési támogatás
CSsys (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
üzemeltetési támogatás


Explanation:
általában vissza nem térítendő, de vannak egyéb formái is
pl. kamattámogatás-alapú, vagy részleg visszatérítendő támogatások

szervezetek, gazdasági, mezőgazdasági szerveződések kaphatják az üzemeltetéssel járó kiadások fedezésére

CSsys (X)
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ez lényegében egybevág az anyag angol és francia fordításával, köszönöm!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fenntartási támogatás


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 13 mins (2005-11-02 10:31:37 GMT)
--------------------------------------------------

"Fenntartási támogatás fogyatékossággal élő személyek számára (1970. évi Health Act, 69. szakasz)."

Bővebben: http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 23 hrs 22 mins (2005-11-05 08:39:57 GMT)
--------------------------------------------------

A fenntartási támogatásra gazdálkodó szervezetek esetében számtalan példa van az Interneten, de itt nem ezt kérdezték.

Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search