zeitwertgerechte Fahrzeuginstandsetzung

Hungarian translation: időarányos értéknek megfelelő jármű felújítás

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:zeitwertgerechte Fahrzeuginstandsetzung
Hungarian translation:időarányos értéknek megfelelő jármű felújítás
Entered by: bajakzsu78 (X)

11:31 Aug 26, 2011
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: zeitwertgerechte Fahrzeuginstandsetzung
Szöveg mindössze: Alternative für zeitwertgerechte Fahrzeuginstandsetzung. Reklámszövegecske a Hella lámpákhoz.
bajakzsu78 (X)
időarányos értéknek megfelelő jármű felújítás
Explanation:
-
Selected response from:

Andras Szekany
Hungary
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5gépjármű avult értékének megfelelő helyreállítása
Ferenc BALAZS
5időarányos értéknek megfelelő jármű felújítás
Andras Szekany


Discussion entries: 19





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
időarányos értéknek megfelelő jármű felújítás


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
köszönöm

59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
gépjármű avult értékének megfelelő helyreállítása


Explanation:
vagy káridőponti/tényleges/valóságos értékének megfelelő helyreállítása.

A Zeitwert fogalmához:
„Im Versicherungswesen ist der Begriff Zeitwert ebenfalls gebräuchlich, hier versteht man darunter den Neuwert einer Sache abzüglich eines Geldbetrages für Alter, Gebrauch und Abnutzung.”
http://de.wikipedia.org/wiki/Zeitwert

Ennyiből is átható, hogy az időarányosság nem megfelő fordítás, mert az csak egy komponens az avulás mértékében (pl. rövid idejű használattal is nagyfokú elhasználódást lehet előidézni és fordítva).

AVULT ÉRTÉK (káridőponti érték)
A vagyontárgyak tényleges értéke a kár időpontjában.”
http://www.pleione.hu/Pleione/Oldal/Pleione/Szolg/biztositas...

„5.1.Az egyes gépjárművek biztosítási összege: .... használt gépjármű esetén: annak káridőponti tényleges avult értéke ...”
http://www.biztositasifeltetelek.hu/Allianz/allianz_0551.pdf

„Valóságos (avult) érték: A valóságos (avult) értéket a biztosító biztosítási esemény bekövetkezése esetén úgy számítja ki, hogy az újértékből levonja a használati idő alatt bekövetkezett értékcsökkenést (technikai avulást), ...”
http://www.mkbb.hu/nem-eletbiztositasok/vagyonbiztositasok/m...


Ferenc BALAZS
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search