Glockenteller

Hungarian translation: forgótányér

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Glockenteller
Hungarian translation:forgótányér
Entered by: Hajnalka Kis

10:43 Mar 11, 2013
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: Glockenteller
egy géprész tisztításánál - esetleg lakkozásánál - a nagy sebességű forgó porlasztó egy része.


Példa:
"Durch Kontakt des Glockentellers mit metallischen Teilen des Reinigungsgerätes kann es zu Funkenbildung kommen."

előre is köszönöm minden segítőnek a rámszánt időt!
Hajnalka Kis
Italy
forgótányér
Explanation:
Ein Glockenteller ist ein Bauteil eines Rotationszerstäubers und dient zur Lackierung von Bauteilen (z. B. Kraftfahrzeugkarosserien)...

Én erre gondolok.
(Patent EP1317962B1 - Rotating bell for powder sprayer)
Selected response from:

László Virag
Germany
Grading comment
Kedves László! Nagyon nehéz választani, amikor négy ember négyfélét mond, engem a példamondatok és a szabadalom az ön válaszának helyességét támasztja alá. Köszönöm a rám szánt idejét!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5forgó harang
Gábor Simon
5csésze
MARIA LEIDAL KOVACS
5harangtányér
Andras Szekany
3forgótányér
László Virag


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
harangtányér


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Meets criteria
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: először én is így fordítottam, de nem találtam sehol semmi "bizonyítékát" vagy példáját, hogy ez helyes lenne. A forgó tányért választottam a végén. Köszönöm András, hogy foglalkozott a kérdéssel!


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
csésze


Explanation:
A belinkelt oldalon a cég ilyen gépekkel foglalkozik:
"A forgó porlasztókat évek óta használják ipari alkalmazásokhoz. Az elektrosztatikai rendszereknél a bevonó folyadékot egy forgó csészéhez juttatják, a forgó mozgás hatására a folyadék a csésze széléhez kerül, ahol intenzív elektrosztatikus energiamező van jelen. A csésze alakú porlasztó nagy sebességgel forog (akár 40.000 rpm fordulatszámon), súrlódásmentes légturbinákat használva. A centrifugális és elektrosztatikus energia kombinációja teszi lehetővé a bevonó folyadék porlasztását és egyenletes elterjesztését a teljes felületen, melynek eredményeként a töltött folyadékrészecskék sűrű és egyenletes rétege szorosan tapad a földelt célfelülethez, közel 100%-os anyagfelhasználási hatékonyságot biztosítva"
Remélem hasznos ez az info.


    Reference: http://www.arcon-metals.hu/applications/45/
MARIA LEIDAL KOVACS
Hungary
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 2
Notes to answerer
Asker: Kedves Maria! Köszönöm a javaslatát. Megmondom őszintén, hogy nem éreztem eléggé pontosan körülírtnak a "csésze" szót, egy pontos szakszót kerestem, a forgótányért választottam. Köszönöm a segítségét, számomra nehéz volt négyféle válasz közül egyet megjelölni.


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
forgó harang


Explanation:
valaki ezzel már megküzdött angolból:
http://www.proz.com/kudoz/german_to_english/tech_engineering...

Angolul "rotating bell"-nek forgó harangnak fordították, ami funkcionalitását tekintve helyes.


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/german_to_english/tech_engineering...
Gábor Simon
Does not meet criteria
Works in field
Native speaker of: Hungarian
Notes to answerer
Asker: Kedves Gábor! Igen, én is láttam az angol változatot, de a forgó harang legalább annyira tűnt furcsának magyarul mint a harangtányér. A forgó tányért választottam. Köszönöm, hogy szánt rám időt!


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
forgótányér


Explanation:
Ein Glockenteller ist ein Bauteil eines Rotationszerstäubers und dient zur Lackierung von Bauteilen (z. B. Kraftfahrzeugkarosserien)...

Én erre gondolok.
(Patent EP1317962B1 - Rotating bell for powder sprayer)

Example sentence(s):
  • A szórópisztolyban a forgótányér 20000-60000 1/min fordulatszámmal pörög és a pozitív töltésű festékszemcséket megfelelő szemcseméretűre bontja. A feltöltött részecskék a leföldelt karosszériára tapadnak.
  • Glockentellerkonstruktion für Pulverzerstäuber gemäß dem Oberbegriff des Anspruchs 1. Insbesondere handelt es sich um elektrostatische Hochrotationszerstäuber für die Serienbeschichtung von Werkstücken wie Fahrzeugkarossen.

    Reference: http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/0007_01-Felul...
    Reference: http://www.google.com/patents/EP1317962A1?cl=de
László Virag
Germany
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Kedves László! Nagyon nehéz választani, amikor négy ember négyfélét mond, engem a példamondatok és a szabadalom az ön válaszának helyességét támasztja alá. Köszönöm a rám szánt idejét!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search