Vorausschau

Hungarian translation: előrejelzés

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Vorausschau
Hungarian translation:előrejelzés
Entered by: Attila Széphegyi

12:52 Feb 20, 2014
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: Vorausschau
Elektromos vagy hibrid autókra vonatkozóan van szükségem ezen kifejezés fordítására.

Több szószerkezetben is előfordul.
Pl. "Vorausschauassistent" - az eddigi fordítás "vezetési asszisztens" volt, de ez túl általános fogalom, az ügyfél pontosítani szeretné a fordítást.
"Vorausschauendes Management" - eddigi fordítás: előrelátó menedzsment.
"Vorausschau: CHARGE geplant" ( Das Auto erkennt aufgrund der Navidaten was kommt und kann sich drauf einstellen. In diesem Fall plant das Auto, den elektrischen Motor zu laden) - az eddigi fordítás "előrelátás" volt, de szerintem az előrelátás személyekre vonatkozik, és autó esetében furcsán hangzik.
Ebben az esetben szerintem az előrejelzés fordítás jobb lenne, az előző két példában pedig maradhatna az "előrelátás" kifejezés (pl. előrelátó vezetési asszisztens).
A másik két kifejezést külön is felteszem kérdésként.

Szeretném tudni, hogy mi a kollégák véleménye. Előre is köszönöm a segítséget.
Melinda Zimmermann
Germany
előrejelzés
Explanation:
A navigációs adatok alapján határozza meg a teendőt:
„..erkennt aufgrund der Navidaten was kommt…”

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2014-02-20 14:11:38 GMT)
--------------------------------------------------

„A gépkocsik forgalmi információgyűjtése közvetlenül, kommunikáció útján, előrejelzés alapján megragadható információszerzést jelent.”
http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2012/03/30-34.pd...
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5előre tekintés / előzetes (megtekintés, bemutatás)
Andras Szekany
4előrejelzés
Attila Széphegyi


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
előrejelzés


Explanation:
A navigációs adatok alapján határozza meg a teendőt:
„..erkennt aufgrund der Navidaten was kommt…”

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2014-02-20 14:11:38 GMT)
--------------------------------------------------

„A gépkocsik forgalmi információgyűjtése közvetlenül, kommunikáció útján, előrejelzés alapján megragadható információszerzést jelent.”
http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2012/03/30-34.pd...


Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 32

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
előre tekintés / előzetes (megtekintés, bemutatás)


Explanation:
a szöveg kissé (?) tudálékos

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erzsébet Czopyk: nem kicsit :)
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search