Bremssattelschacht

Hungarian translation: féknyereg-üreg

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Bremssattelschacht
Hungarian translation:féknyereg-üreg
Entered by: Andras Szekany

09:10 Jun 2, 2017
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Bremssattelschacht
German term or phrase: Bremssattelschacht
Kedves Kollégák!

Egy szerszámkatalógusban, egész pontosan egy féknyereg-tisztító drótkefe leírásánál szerepel az adott kifejezés, konkrétan az alábbi mondatban:
"für enge Bremssattelschächte"

Így néz ki az eszköz:

https://www.amazon.de/KS-Tools-201-2320-Stahldraht-Bremssatt...

Ez lenne pedig konkrétan a "Bremssattelschacht", azaz pontosan az eszközben lévő nyílás a kép jobb oldalán:

https://kephost.com/image/0977

Előre is köszönöm a segítséget.
István Takács
féknyereg-üreg
Explanation:
-
Selected response from:

Andras Szekany
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5féknyereg-üreg
Andras Szekany
3a féknyergen lévő nyílt pályák/kimenetek éles széle/pereme
Erzsébet Czopyk


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a féknyergen lévő nyílt pályák/kimenetek éles széle/pereme


Explanation:
http://docplayer.hu/11831941-Ingyenes-tavaszi-motoros-felkes...

11. oldal


A nyergen a nyílt pályákat viszont nem szabad zsírozni, nehogy a fékbetétre, tárcsára jusson a súrlódást csökkentő anyag – hiszen a fékezéskor éppen a súrlódásra van szükség. Itt használható az úgynevezett rézpaszta, amely gátolja a korróziót. Mielőtt azonban feltennénk, meg kell tisztítani a korrodált felületet csiszolóvászonnal, reszelővel. Jó ezt megtenni, mert, ha hagyjuk, hogy a rozsda dolgozzon, akkor előbb-utóbb aszimmetrikus lesz a fékerő, és az egyik oldali betétet jobban fogja a nyereg a tárcsára szorítani, mint a másikat, emiatt egyenletlen lesz a fékalkatrészek kopása, az erősebben használt előbb tönkremegy.
http://www.carstyling.hu/magazin/szerviz/feknyereg-karbantar...

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2017-06-02 10:04:07 GMT)
--------------------------------------------------

Na itt aztán minden szinten szinte minden:
http://www.fekmester.hu/feknyereg/

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2017-06-02 10:05:55 GMT)
--------------------------------------------------

http://xtype.blog.hu/2010/11/18/elso_fektacsa_es_betet_csere...

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
féknyereg-üreg


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search