Begegnungsverkehr

Hungarian translation: járművek találkozása

08:42 Nov 22, 2019
German to Hungarian translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks / Parken
German term or phrase: Begegnungsverkehr
"Begegnungsverkehr, einfahrendes Fahrzeug fährt zurück" - Ennyi szerepel a szövegben. Van erre bevált magyar kifejezés? Köszönöm!
Melinda Felske
Hungary
Hungarian translation:járművek találkozása
Explanation:
Magyarázat a vitánál, példák értelemszerűen most nincsenek.
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2szembejövő forgalom
MARIA LEIDAL KOVACS
4járművek találkozása
Ferenc BALAZS


Discussion entries: 5





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
szembejövő forgalom


Explanation:
Én sem találok kifejezetten erre utaló kifejezést.

A közúti jelzőtáblák neveit a következő rendelet mondja ki (szembejövő forgalomnak nevezi):
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

A KRESZ-tanulás lapjának alja említ további kormányrendeleteket is, esetleg hasznosak lehetnek.


    https://de.wikipedia.org/wiki/Begegnungsverkehr
    Reference: http://www.kresztanulasotthon.hu/tananyagok/kresz_jogszabaly...
MARIA LEIDAL KOVACS
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany
6 mins

neutral  Ferenc BALAZS: Ez szó szerint a Gegenverkehr. Kétsávos utakon is, ahol a szembejövő forgalom miatt senkinek sem kell visszatolatni.
7 mins
  -> Igazad van, ez nem mondja ki a találkozást. Olyat én sem találtam. Azonnal a táblák jutottak eszembe, amikor az egyiknek elsőbbsége van a másikkal szemben.

agree  Erzsébet Czopyk
23 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
járművek találkozása


Explanation:
Magyarázat a vitánál, példák értelemszerűen most nincsenek.

Ferenc BALAZS
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search