Sammelbeere

Hungarian translation: összetett termés

15:32 Sep 17, 2011
German to Hungarian translations [PRO]
Botany / Pflanzenpflege
German term or phrase: Sammelbeere
"Besitzt die Blüte mehrere Fruchtknoten, von denen jeder eine beerenartige Frucht ausbildet, so entsteht eine Sammelbeere."

Köszi előre is a segítséget!
Melinda Felske
Hungary
Hungarian translation:összetett termés
Explanation:
..
Selected response from:

László Virag
Germany
Grading comment
Kutakodásaim során én is erre a megoldásra bukkantam, főleg málnával, eperrel stb. összefüggésben, így végül ennél maradtam.
Köszi még egyszer!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4összetett termés
László Virag
4ikergyümölcs
József Lázár
3összenőtt gyümölcs
Ferenc BALAZS


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
összenőtt gyümölcs


Explanation:
Az egyik annona-féle (amelyek Sammelbeere-t teremnek, mint a Zimtapfel, http://de.wikipedia.org/wiki/Sammelbeere) a pawpaw gyümölcséről írja a hozzáértő Bene László:

"Mindegyik virág több magházat tartalmaz, mely megmagyarázza, miért fejlődhet egy virágból több összenőtt gyümölcs."
http://gyumi.5mp.eu/web.php?a=gyumi&o=oIT3h2DcsS

Ez a leírás elég pontosan megfelelni látszik a valószínűleg a wikipedia.de-ből származó szövegkörnyezetnek (http://de.wikipedia.org/wiki/Beere , Fruchtknote - magház).

Máshol meg ezt olvasom a gyömbéralmáról v. cukoralmáról:

"A gyümölcs belsejében a hús gerezdekre oszlik, mindegyiküket saját hártya fedi. Az éretlen gyümölcsök húsa elég kemény és a gerezdek szilárdan össze vannak nőve egymással."
http://www.freeweb.hu/egzotikusnoveny/Ananasz-Csillaggyumolc...

Hogy beszélnek-e "összenőtt bogyókról" is, azt nem tudom, mert nem találom a nyomát. Legfeljebb csak közvetve, mint ennél a turkesztáni cserjénél:
"Élénkvörös bogyói nem összenőttek."
http://www.tuja.hu/kerteszeti-lexikon/lonicera.html


Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ikergyümölcs


Explanation:
http://www.kislexikon.hu/ikergyumolcs.html

József Lázár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
összetett termés


Explanation:
..

Example sentence(s):
  • A málna termése úgynevezett összetett termés, 1 - 2 cm nagyságú, kerek és

    Reference: http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=7&ved=0CFIQFjAG...
László Virag
Germany
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Kutakodásaim során én is erre a megoldásra bukkantam, főleg málnával, eperrel stb. összefüggésben, így végül ennél maradtam.
Köszi még egyszer!
Notes to answerer
Asker: Köszönöm!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search