abschmelzen

Hungarian translation: vajban megforgat/zsiradékban megforgat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:abschmelzen
Hungarian translation:vajban megforgat/zsiradékban megforgat
Entered by: Ferenc BALAZS

11:14 Oct 3, 2011
German to Hungarian translations [PRO]
Cooking / Culinary / abschmelzen
German term or phrase: abschmelzen
http://de.wikipedia.org/wiki/Abschmelzen

Nem kiolvasztás!
Dora Miklody
Hungary
vajban megforgat/zsiradékban megforgat
Explanation:
Vajban/-on meg-/átforgat, ill. vaj helyébe margarin is írható, ha éppen az a zsiradék.

A +21 perckor rövid ideig látható volt javaslatomat ("megfuttatás") visszavontam, mert hirtelen felfogtam, hogy az Abschmelzen műveletét párolt/főtt zöldségfélével végzik, míg a nyers zöldségfélék, hagyma stb. zsiradékban/-on megfuttatása éppen a párolás bevezető lépése, tehát egészen más a technológiai szerepe, mint az Abschmelzennek.
Ezután olyan példákat kerestem, amelyekben előzetesen vízben párolt/főtt zöldséget tesznek zsiradékba, jellemzően vajba, hátha ráakadok valami szakkifejezésre. Ilyent ugyan nem találtam, de kigyűjtött példáimban a javasolt kifejezést használják az abschmelzen helyén. A művelet célját külön sehol nem említik, de az nem is lehet más, mint az ízadás, a fényezés, a tápérték növelése stb., ahogy a wikipedia.de írja az Abschmelzennél.

"A párolt zöldségféléket fűszervajban átforgatjuk, szükség szerint ízesítjük és máris tálalható."
http://www.receptindex.com/fortelyok/zoldseg_zoldfuszer

"A leszűrt leveszöldségeket kevés vajon megforgatva, párolt zöldségként önmagában, vagy párolt rizzsel fogyaszthatjuk."
http://yikes.tolna.net/szakacskonyv/szaky77.html

Itt a vízben puhára főtt brokkoli a zöldség:
"Kevés pirított vajban megforgatjuk, majd áttörjük."
http://www.nosalty.hu/brokkoli_alapanyag_657


"… a zöldségeket fűszerezzük, kevés vízben megpároljuk. A vajat serpenyőben felforrósítjuk, a zöldségeket megforgatjuk benne, …"
http://www.halas.net/receptek/111-haletelek/6291-borsos-teng...

"Az előfőzött rizst, megfőzzük, a vegyes zöldséget megpároljuk, vajban megforgatjuk.
http://www.finomreceptek.hu/csirkemell-receptek/toltott-csir...
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1vajban megforgat/zsiradékban megforgat
Ferenc BALAZS
4megfuttatjuk
Csizmadia Kata
3bevonatolás
Csizmadia Kata


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bevonatolás


Explanation:
Nézd meg a linket, én erre tudok gondolni!


    Reference: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:K-e-ynk...
Csizmadia Kata
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
megfuttatjuk


Explanation:
Most olvasom a kommentedet, ez akkor nem egy technológia, mert a bevonatolás az a fagyasztott termékeknél használatos.

Csizmadia Kata
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vajban megforgat/zsiradékban megforgat


Explanation:
Vajban/-on meg-/átforgat, ill. vaj helyébe margarin is írható, ha éppen az a zsiradék.

A +21 perckor rövid ideig látható volt javaslatomat ("megfuttatás") visszavontam, mert hirtelen felfogtam, hogy az Abschmelzen műveletét párolt/főtt zöldségfélével végzik, míg a nyers zöldségfélék, hagyma stb. zsiradékban/-on megfuttatása éppen a párolás bevezető lépése, tehát egészen más a technológiai szerepe, mint az Abschmelzennek.
Ezután olyan példákat kerestem, amelyekben előzetesen vízben párolt/főtt zöldséget tesznek zsiradékba, jellemzően vajba, hátha ráakadok valami szakkifejezésre. Ilyent ugyan nem találtam, de kigyűjtött példáimban a javasolt kifejezést használják az abschmelzen helyén. A művelet célját külön sehol nem említik, de az nem is lehet más, mint az ízadás, a fényezés, a tápérték növelése stb., ahogy a wikipedia.de írja az Abschmelzennél.

"A párolt zöldségféléket fűszervajban átforgatjuk, szükség szerint ízesítjük és máris tálalható."
http://www.receptindex.com/fortelyok/zoldseg_zoldfuszer

"A leszűrt leveszöldségeket kevés vajon megforgatva, párolt zöldségként önmagában, vagy párolt rizzsel fogyaszthatjuk."
http://yikes.tolna.net/szakacskonyv/szaky77.html

Itt a vízben puhára főtt brokkoli a zöldség:
"Kevés pirított vajban megforgatjuk, majd áttörjük."
http://www.nosalty.hu/brokkoli_alapanyag_657


"… a zöldségeket fűszerezzük, kevés vízben megpároljuk. A vajat serpenyőben felforrósítjuk, a zöldségeket megforgatjuk benne, …"
http://www.halas.net/receptek/111-haletelek/6291-borsos-teng...

"Az előfőzött rizst, megfőzzük, a vegyes zöldséget megpároljuk, vajban megforgatjuk.
http://www.finomreceptek.hu/csirkemell-receptek/toltott-csir...


Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar
2 days 16 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search