Haushaltssektor

Hungarian translation: háztartási szektor

12:00 Jan 5, 2006
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / sectors
German term or phrase: Haushaltssektor
Beide Unternehmen produzieren Geschirr aus Feinkeramik und Porzellan für den Haushaltssektor.

Minek nevezik ezt: a háztartások számára? a lakosság számára? a lakossági fogyasztók számára? (a háztartási fogyasztó elég rosszul hangzik)

A bankoknál van lakossági ágazat, de az iparban?
Eva Blanar
Hungary
Hungarian translation:háztartási szektor
Explanation:
Kissé túl hivatalos, de bevált fogalom Magyarországon és gyakran használják. Esetleg még simán háztartások számára is lehet.
Selected response from:

E-Word
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3háztartási szektor
E-Word
4lakossági felhasználók
Erzsébet Czopyk


Discussion entries: 2





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
háztartási szektor


Explanation:
Kissé túl hivatalos, de bevált fogalom Magyarországon és gyakran használják. Esetleg még simán háztartások számára is lehet.

E-Word
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungi (X): Simán háztartások. Nálunk ezt sokan nem tekintik a nemzetgazdaság külön szektorának, pedig bizony az.
3 hrs

agree  Rita Fejér
20 hrs

agree  zsozs
27 days

3 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lakossági felhasználók


Explanation:
pl. az ELMŰ szerződéseiben lakossági és ipari felhasználók vannak, vagy pl. az éttermeket vagy a közétkeztetésben a nagykonyhákat ellátó cégeknél is az edényeket - mérettől függően - a lakossági és ipari felhasználók számára ajánlják
a HOVENTA szakkiállítás katalógusából puskáztam :-)

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 1 hr 33 mins (2006-01-08 13:33:49 GMT)
--------------------------------------------------

(nem figyeltem a feladás dátumára, lehet, hogy már nem is aktuális?)

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search