pro-wirtschaftlichen Kurs

Hungarian translation: gazdaságbarát irányzat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:pro-wirtschaftlichen Kurs
Hungarian translation:gazdaságbarát irányzat
Entered by: Gyöngyvér Hegyi

12:21 Oct 30, 2009
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
German term or phrase: pro-wirtschaftlichen Kurs
Szövegkörnyezet:"...der Wahlerfolg der größten Koalition in Indien die den pro-wirtschaftlichen Kurs der letzen Jahre geprägt hat."
A "pro"-t nem igazán tudom elhelyezni, előre is köszönöm a segítséget.
Gyöngyvér Hegyi
Hungary
gazdaságbarát irányzat
Explanation:
A „pro-wirtschaftlich“ minden bizonnyal az angolból („pro business“) érkezett, amit wirtschaftsfreudlich-nak fordítanak:
http://www.woerterbuch.info/deutsch-englisch/uebersetzung/pr...

Fordítási javaslat:
"...der Wahlerfolg der größten Koalition in Indien die den pro-wirtschaftlichen Kurs der letzen Jahre geprägt hat."
„… a legnagyobb koalíció választási sikerét Indiában, amely (koalíció) az utóbbi évek gazdaságbarát irányzatát formálta.“

Példák a javaslathoz:

„Die Bürgerplattform ist pro-deutsch, pro-europäisch und pro-wirtschaftlich.“
http://export-business.net/index2.php?option=com_content&do_...
Azaz a Polgári Platform (lengyel politikai szervezet) német-, európa- és gazdaságbarát – az én fordításomban.

„Csen Liangjut, a szeptemberben letartóztatott sanghaji pártvezetőt, akit korábban gazdaságbarát politikájáért a külföldi üzletemberek is dicsértek,…“
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9114734
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gazdaságbarát irányzat
Ferenc BALAZS
3 +2gazdaságra összpontosító irány
Hajnalka Kis


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
gazdaságra összpontosító irány


Explanation:
úgy gondolom, hogy itt a "pro" jelentése az -ért tel legjobban magyarázható, sajnos azzal nehezen fordítható.

A következőket próbálkozásokat sikerült összegyűjtenem, szemezgess:
gazdaságot előtérbe helyező irány; főként a gazdaságra összpontosító; gazdaságot favorilzáló;

Hajnalka Kis
Italy
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: valami hasonlóra gondoltam én is, de nem tudtam ennyire frappánsan megfogalmazni, a gazdaságra összpontosító tetszik, köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annamaria Amik: vagy gazdaságnak kedvező
2 mins

agree  Attila Széphegyi
59 mins

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gazdaságbarát irányzat


Explanation:
A „pro-wirtschaftlich“ minden bizonnyal az angolból („pro business“) érkezett, amit wirtschaftsfreudlich-nak fordítanak:
http://www.woerterbuch.info/deutsch-englisch/uebersetzung/pr...

Fordítási javaslat:
"...der Wahlerfolg der größten Koalition in Indien die den pro-wirtschaftlichen Kurs der letzen Jahre geprägt hat."
„… a legnagyobb koalíció választási sikerét Indiában, amely (koalíció) az utóbbi évek gazdaságbarát irányzatát formálta.“

Példák a javaslathoz:

„Die Bürgerplattform ist pro-deutsch, pro-europäisch und pro-wirtschaftlich.“
http://export-business.net/index2.php?option=com_content&do_...
Azaz a Polgári Platform (lengyel politikai szervezet) német-, európa- és gazdaságbarát – az én fordításomban.

„Csen Liangjut, a szeptemberben letartóztatott sanghaji pártvezetőt, akit korábban gazdaságbarát politikájáért a külföldi üzletemberek is dicsértek,…“
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9114734


Ferenc BALAZS
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emese Barabás-Sáfrány
4 hrs
  -> Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search