Habilitationsstipendiatin

Hungarian translation: habilitációs ösztöndíjas

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Habilitationsstipendiat
Hungarian translation:habilitációs ösztöndíjas
Entered by: Eva Blanar

19:42 Oct 4, 2006
German to Hungarian translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: Habilitationsstipendiatin
Egy önéletrajz egyik állomása:
• Habilitationsstipendiatin des Landes Baden – Württemberg an der Universität Heidelberg

ez a doktori ösztöndíjas lenne? előzőleg kutatómunkát végzett, utána pedig Wissenschaftliche Oberassistentin, ugyanott - bocs, de nem ismerem a német oktatási rendszert
Eva Blanar
Hungary
habilitációs ösztöndíjas
Explanation:
Hajdan az egyetemi magántanári képesítés megszerzését jelentette, ma az egyetemi oktatói/előadói képességek magas fokát bizonyítja: pl egy docens lehet egyszerű docens vagy habilitált docens, azaz majdnem-professzor (a habilitáció előnye, hogy egyetemi berkeken belül adható, s az adott egyetem hatalmasságainak káderpolitikáját szolgálják).

A doktorálás/PhD/promóció ennél kevesebb.

Ösztöndíj ilyenre nálunk nem létezik. (Talán a Széchenyi ösztöndíj némileg hasonló).
Selected response from:

Andras Mohay (X)
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1habilitációs ösztöndíjas
Andras Mohay (X)
5 -1PhD azaz doktori ösztöndíjas (nő) :-)
EDIMART


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
PhD azaz doktori ösztöndíjas (nő) :-)


Explanation:
jó irányban gondolkozol, így csak megerősítem, amit írtál, én már találkoztam ezzel a kifejezéssel többször is

EDIMART
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andras Mohay (X): Több s más, mint a PhD ösztöndíjas
1 hr

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
habilitációs ösztöndíjas


Explanation:
Hajdan az egyetemi magántanári képesítés megszerzését jelentette, ma az egyetemi oktatói/előadói képességek magas fokát bizonyítja: pl egy docens lehet egyszerű docens vagy habilitált docens, azaz majdnem-professzor (a habilitáció előnye, hogy egyetemi berkeken belül adható, s az adott egyetem hatalmasságainak káderpolitikáját szolgálják).

A doktorálás/PhD/promóció ennél kevesebb.

Ösztöndíj ilyenre nálunk nem létezik. (Talán a Széchenyi ösztöndíj némileg hasonló).

Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both
1 hr
  -> Köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search