Schleppkettenwerte

Hungarian translation: hajlítási ciklusszám (energialáncban, kábelláncban)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schleppkettenwerte
Hungarian translation:hajlítási ciklusszám (energialáncban, kábelláncban)
Entered by: István Takács

17:31 Sep 24, 2016
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: Schleppkettenwerte
Kedves Kollégák!

Vezetékekről ill. kábelekről (többek között) szóló inkább felsorolásban, mint szövegben szerepel a kifejezés.

"... Leitung Adernzahl/-querschnitt 3 × 0.34 mm² Aderisolation PP (br, bl, sw) Schleppkettenwerte 5 Mio..."

Az addig világos, hogy a vezeték ereinek száma / annak keresztmetszete 3 × 0.34 mm² érszigetelés...

Viszont akárhogy böngésztem idáig, nem találtam magyarul semmit, ami a Schleppkettenwerte-nek megfelelne.

Előre is köszönöm a segítséget!
István Takács
hajlítási ciklusszám (energialáncban, kábelláncban)
Explanation:
Hozzá lehet fűzni, hogy energialáncban vagy kábelláncban, de szakmai köröknek talán nem is kell.

A Schleppkette az Energieführungskette egyik hétköznapi neve, amiről a Wikiben olvastam:
https://de.wikipedia.org/wiki/Energieführungskette

Magyarul energiavezető láncnak, energialáncnak, kábelvezető láncnak, kábelláncnak nevezik.
A hajlékony kábeleket, amiket kábelláncban való használatra terveznek, aszerint is vizsgálják, hogy hány mozgási/hajlítási ciklust bírnak ki (hiszen mozgó alkatrészekhez vezetnek energiát). Ugyancsak a Wikiben olvastam:
„Diese schleppkettenfähigen Kabel sind speziell auf häufige Bewegung abgestimmt.”
„…die zwischen 1 und 3 Millionen Zyklen zulassen. Würden normale Kabel eingesetzt, so wären maximal 50.000 Zyklen möglich.”

A tulajdonképpeni kérdésre rátérve kézenfekvőnek látszik tehát, hogy az 5 milliós Schleppkettenwert azt jelenti, hogy annak a kábelnek 5 millió hajlítási ciklust kell a gyártó szerint kibírnia.

Egy példa (sokat nem találok):
„A vezeték-kínálók versenye fokozódik és a különbözõ gyártók kölcsönösen túllicitálnak egymáson az energialáncokban alkalmazott vezetékekre vonatkozó “garantált élettartam” kijelentéseikkel. Mivel a katalógusokban tíz milliós sõt akár 50 milliós ciklusszámokról beszélnek – tehát a vezetékek mozgó alkalmazásokban való élettartamáról van szó.”
„Azért, hogy roncsolásmentesen vizsgálhassunk és ezáltal rövid idõ alatt nagy hajlítási ciklusszámokat tudjunk elérni, külön erre a célra …”
http://www.tech-con.hu/letoltes/Igus/katalogus/IGUS-Chainfle...
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
A leírás alapján ez tűnik a logikusnak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Schleppketten: cable drag chain, kábel vonólánc, szigetelőlánc
Erzsébet Czopyk
4hajlítási ciklusszám (energialáncban, kábelláncban)
Ferenc BALAZS
4Energialánc értékei
Domjan


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Schleppketten: cable drag chain, kábel vonólánc, szigetelőlánc


Explanation:
http://www.mecheltron.com/sites/default/files/webresources/M...

http://www.mecheltron.com/de/product/schleppketten-18-mm

Így van benne a vezeték:
http://www.sorotec.de/shop/CNC-Mechanik/Schleppketten/1m-Sch...

Ethernet Leitungen in Schleppketten für industrielle Anwendungen optimiert

Industrial Ethernet dringt in der Automatisierung immer weiter vor. Deshalb unterliegen Ethernet Leitungen immer stärker ganz unterschiedlichen Einsatzbedingungen. Bewegliche Geräte oder Anlagenteile brauchen Ethernet Leitungen in Schleppketten. Hier sind an den Hersteller dieser Leitungen höchste Anforderungen gestellt, damit der Einsatz wirklich industrietauglich erfolgt – selbst in der Nahrungsmittelindustrie, in Chemie und Pharmazie.

https://www.helukabel.de/de/produkte/multispeed-reg-500-pvc-...

Leitungen
Kabelnummer 235
Adernzahl/-querschnitt 5 × 0.34 mm²
Aderisolation PP (br, ws, bl, sw, gnge)
Schleppkettenwerte 5 Mio.
Torsionsbeanspruchung 2 Mio. ±180°/m
Mantelfarbe grau

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2016-09-24 17:58:47 GMT)
--------------------------------------------------

ha megírod/mondod a mondat végét...

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2016-09-24 18:07:19 GMT)
--------------------------------------------------

Features: Brand new and high quality.
Suitable for reciprocating movement occasion, play the role of the traction and protection of the built-in cable, tubing, trachea, plumbing.
The wire carrier of each section can NOT be opened, easy for installation and maintenance; low noise, wear-resistant, high-speed movement.
The wire carrier has been widely used in CNC machine tools, electronic equipment, fire fighting machinery and equipment, stone machinery, glass machinery, doors and windows machinery, injection molding machine, robot, overweight transportation equipment, automated warehouses.
Inner dimensions: 10mm x 15mm. Outer dimensions: 15mm x 23mm. Bending radius: R38.
Package Included:1 x Cable Drag Chain


https://vet.bme.hu/drupal/sites/default/files/tantargyi_fajl...

Távvezetéken is van szigetelőlánc (ezt csak idekopizom, erősáramból nem vagyok jó)

A szigetelőlánc szigetelő(k)ből és fém szerelvényekből áll.
A szigetelő anyaga: porcelán (hosszúrúd vagy sapkás), üveg (egysapkás), kompozit (üvegszál-vázas, epoxigyantával telített hosszúrúd, rásütött szilikongumi ernyőzettel).

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2016-09-25 07:48:24 GMT)
--------------------------------------------------

kábel vonólánc
INTERNET-DATENBLATT zu Art.-No. 7000-12381-2330500
https://www.schaecke.at/medias/.../Te-7000-12381-2330500.pdf...
Oldal lefordítása
M12 Bu. gew. mit LED freiem Leitungsende PUR-OB 3x0,34 grau schleppk. 5m. Buchse gewinkelt. 3-polig mit 2 ... Leitung. Adernzahl/-querschnitt. 3 × 0.34 mm². Aderisolation. PP (br, bl,sw). Schleppkettenwerte. 5 Mio. Mantel. PUR (UL/CSA). Außendurchmesser ca. 4.3 mm. Biegeradius (bewegt). 10 × Außendurchmesser.

Erzsébet Czopyk
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Azért is írtam, hogy inkább felsorolás, mert gyakorlatilag tényleg csak a kábel vagy vezeték jellemzőinek felsorolása, így kontextus nem igazán van :(. Egyébként igen, arról van szó, ami a Murr Elektronik-os linken van. :)


1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Energialánc értékei


Explanation:
A "Schleppkette" az ipari gépekben használt szerkezet, ami a gép ismétlődő mozgásokat végző alkatrészeihez vezető elektromos, hidraulikus stb. vezetékeket védi, vezeti.
"Energiekette" névvel is illetik, ennek fordítása mehetett át a szakmai szóhasználatba: "energialánc".
Én személy szerint nagyon nem értek egyet vele, de úgy tűnik, ezen már nem lehet változtatni...


    Reference: http://www.igus.de/wpck/8053/Schleppkette?C=DE
Domjan
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hajlítási ciklusszám (energialáncban, kábelláncban)


Explanation:
Hozzá lehet fűzni, hogy energialáncban vagy kábelláncban, de szakmai köröknek talán nem is kell.

A Schleppkette az Energieführungskette egyik hétköznapi neve, amiről a Wikiben olvastam:
https://de.wikipedia.org/wiki/Energieführungskette

Magyarul energiavezető láncnak, energialáncnak, kábelvezető láncnak, kábelláncnak nevezik.
A hajlékony kábeleket, amiket kábelláncban való használatra terveznek, aszerint is vizsgálják, hogy hány mozgási/hajlítási ciklust bírnak ki (hiszen mozgó alkatrészekhez vezetnek energiát). Ugyancsak a Wikiben olvastam:
„Diese schleppkettenfähigen Kabel sind speziell auf häufige Bewegung abgestimmt.”
„…die zwischen 1 und 3 Millionen Zyklen zulassen. Würden normale Kabel eingesetzt, so wären maximal 50.000 Zyklen möglich.”

A tulajdonképpeni kérdésre rátérve kézenfekvőnek látszik tehát, hogy az 5 milliós Schleppkettenwert azt jelenti, hogy annak a kábelnek 5 millió hajlítási ciklust kell a gyártó szerint kibírnia.

Egy példa (sokat nem találok):
„A vezeték-kínálók versenye fokozódik és a különbözõ gyártók kölcsönösen túllicitálnak egymáson az energialáncokban alkalmazott vezetékekre vonatkozó “garantált élettartam” kijelentéseikkel. Mivel a katalógusokban tíz milliós sõt akár 50 milliós ciklusszámokról beszélnek – tehát a vezetékek mozgó alkalmazásokban való élettartamáról van szó.”
„Azért, hogy roncsolásmentesen vizsgálhassunk és ezáltal rövid idõ alatt nagy hajlítási ciklusszámokat tudjunk elérni, külön erre a célra …”
http://www.tech-con.hu/letoltes/Igus/katalogus/IGUS-Chainfle...


Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 60
Grading comment
A leírás alapján ez tűnik a logikusnak.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search