Backerbsen

Hungarian translation: levesgyöngy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Backerbsen
Hungarian translation:levesgyöngy
Entered by: Ilona Futó

12:42 May 9, 2007
German to Hungarian translations [PRO]
Food & Drink
German term or phrase: Backerbsen
Kedves Kollégák!

Ezt hogyan mondanátok magyarul:

Hühnerkraftbrühe
mit Backerbsen, Eierstich und Schnittlauch.

A tyúklevesig meg a snidlingig, eljutottam.

Előre is köszönöm a segítséget.
Ilona Futó
Germany
levesgyöngy
Explanation:
"Levesgyöngyöt élelmiszerboltban lehet vásárolni, ha jól tudom Landleben név alatt fut. Hosszúkás zacskóban van, s a száraztészták környékére szokták tenni. Olyasmi, mint a pirított kenyérkocka, csak épp borsó nagyságú golyócskák. "
http://www.mindmegette.hu/index.php?apps=forum&forum=3171


--------------------------------------------------
Note added at 11 perc (2007-05-09 12:53:40 GMT)
--------------------------------------------------

"Levesgyöngy = németül BACKERBSEN, talán igy ott könnyebben megtalálod. Vagyis magyarul sült zöldborsó, amiböl csak a golyók mérete zöldborsónyi..."
http://www.mindmegette.hu/index.php?apps=forum&forum=3171


--------------------------------------------------
Note added at 14 perc (2007-05-09 12:56:44 GMT)
--------------------------------------------------

Itt meg is tekinthető:
http://de.wikipedia.org/wiki/Backerbse

--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2007-05-09 14:43:56 GMT)
--------------------------------------------------

Eierstich: egy magyar és egy német recept

Tojáskocsonya
Hozzávalók:
1 db tojás, 2db tojássárga, 75 ml tejszín, só, szerecsendió, 30 g vaj
http://www.receptbazar.hu/?content=show&id=1639&slavecat=Lev...

Egy német recept:
"Zubereitung Eierstich:
Eier mit Schlagobers verrühren, würzen.
In eine mit Folie ausgelegte Form gießen und bei 160 Grad im Rohr 10 bis 20 Min stocken lassen.
In Rauten oder Würfel schneiden und anrichten.
Suppe mit Schnittlauch vollenden."
http://schaubkost.at/rezept.htm

Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5levesgyöngy
Attila Széphegyi
4 +1levesgyöngy
Judit Darnyik
4levesgyöngy
Gabriella Sandorfi
3csipetke
Andras Mohay (X)


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
csipetke


Explanation:
Nálam a Google ezt mutatja. S metélőhagymát.

Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
levesgyöngy


Explanation:
Csirkeerőleves levesgyönggyel, tojásbetéttel és snidlinggel


Judit Darnyik
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dora Miklody: szerintem ez a jó és teljes megoldás
32 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
levesgyöngy


Explanation:
ez a boltokban levesgyöngy néven fut
(sajnos a másikra nem tudok magyar megfelelőt, internetes forrásokban az angol fordítása royale, de ez sem segített nekem).

--------------------------------------------------
Note added at 23 perc (2007-05-09 13:05:59 GMT)
--------------------------------------------------

ha ezt az oldalt megnézed, ott a levesben szerintem ez az Eierstich van az idegen nyelvű leírásai alapján, sajnos ettől magyarul még nem tudjuk mi a neve, mert arról egy szó sem esik :(
http://www.meglepetes.hu/index.php?act=receptkifejt&id=703&P...

--------------------------------------------------
Note added at 34 perc (2007-05-09 13:16:50 GMT)
--------------------------------------------------

nos megtaláltam: tojáskocsonya
http://mokuskonyha.b13.hu/index.php?f=7&s=1&blogid=1376&page...
http://web.axelero.hu/geli1/glk/glkCooking/glkCookLevesbe.ht...



    Reference: http://www.lidl.hu/hu/home.nsf/print/c.o.nis.p.levesgyongy
Gabriella Sandorfi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
levesgyöngy


Explanation:
"Levesgyöngyöt élelmiszerboltban lehet vásárolni, ha jól tudom Landleben név alatt fut. Hosszúkás zacskóban van, s a száraztészták környékére szokták tenni. Olyasmi, mint a pirított kenyérkocka, csak épp borsó nagyságú golyócskák. "
http://www.mindmegette.hu/index.php?apps=forum&forum=3171


--------------------------------------------------
Note added at 11 perc (2007-05-09 12:53:40 GMT)
--------------------------------------------------

"Levesgyöngy = németül BACKERBSEN, talán igy ott könnyebben megtalálod. Vagyis magyarul sült zöldborsó, amiböl csak a golyók mérete zöldborsónyi..."
http://www.mindmegette.hu/index.php?apps=forum&forum=3171


--------------------------------------------------
Note added at 14 perc (2007-05-09 12:56:44 GMT)
--------------------------------------------------

Itt meg is tekinthető:
http://de.wikipedia.org/wiki/Backerbse

--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2007-05-09 14:43:56 GMT)
--------------------------------------------------

Eierstich: egy magyar és egy német recept

Tojáskocsonya
Hozzávalók:
1 db tojás, 2db tojássárga, 75 ml tejszín, só, szerecsendió, 30 g vaj
http://www.receptbazar.hu/?content=show&id=1639&slavecat=Lev...

Egy német recept:
"Zubereitung Eierstich:
Eier mit Schlagobers verrühren, würzen.
In eine mit Folie ausgelegte Form gießen und bei 160 Grad im Rohr 10 bis 20 Min stocken lassen.
In Rauten oder Würfel schneiden und anrichten.
Suppe mit Schnittlauch vollenden."
http://schaubkost.at/rezept.htm



Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gabriella Sandorfi: nagyjából egyszerre dolgoztunk a kérdésen :)
10 mins
  -> Köszönöm.

agree  Mónika Farkas
11 mins
  -> Köszönöm.

agree  novist
12 mins
  -> Köszönöm.

agree  ValtBt
15 hrs
  -> Köszönöm.

agree  János Kohl
17 hrs
  -> Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search