"Kann-enthalten" - Regelung

Hungarian translation: \"tartalmazhat\" - szabályzat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:\"Kann-enthalten\" - Regelung
Hungarian translation:\"tartalmazhat\" - szabályzat
Entered by: Gabriella Török

06:49 Sep 10, 2010
German to Hungarian translations [PRO]
Food & Drink / élelmiszergyártás
German term or phrase: "Kann-enthalten" - Regelung
Élelmiszeripari cég management kézikönyvében szerepel a célok között.
A szöveg szabályok betartásáról, szennyeződések elkerüléséről szól.

4. Es wird versucht die Häufigkeit der „Kann enthalten“-Regelung zu minimieren.
Gabriella Török
"tartalmazhat" - szabályzat
Explanation:
ugye arról lehet itt szó, amit az ún. Kennzeichnungsrecht fogalmaz meg, ír át és szabályoz, amikor az élelmiszereken feltüntetik, hogy milyen összetevőkből áll, melyeket tartalmazhat esetleg. Nagyon fontossá vált ez a rész az allergén anyagok miatt, a mellékelt linkeken olvashatod.
Sajnos nem találtam Európai törvényeket, amelyek egy már hasnálatban levő magyar megfelelőt javasolnak, így a javaslat a magam terméke
Selected response from:

Hajnalka Kis
Italy
Grading comment
köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1"tartalmazhat" - szabályzat
Hajnalka Kis
4tartalmazhat
Anna Maria Arzt


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tartalmazhat


Explanation:
pl. itt: http://www.gourmetpalace.hu/osszetevok.php

Csokoládés gascogne-i aprósütemény
125 g
Összetevők:
Búzaliszt, vaj 29%, cukor, csokoládé darabok 24% (cukor, kakaó massza, kakaóvaj, dextróz, emulgeálószer szójalecitin), tojás, tojássárga, sütőpor (diszódium-dihidrogén-difoszfát, szódium-hidrogénkarbonát, ammónium-karbonát), só, stabilizátor: sorbitol, módosított cukor, természetes mogyoró ízesítés. Mogyorót, diót, mandulát tartalmazhat.

Anna Maria Arzt
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
"tartalmazhat" - szabályzat


Explanation:
ugye arról lehet itt szó, amit az ún. Kennzeichnungsrecht fogalmaz meg, ír át és szabályoz, amikor az élelmiszereken feltüntetik, hogy milyen összetevőkből áll, melyeket tartalmazhat esetleg. Nagyon fontossá vált ez a rész az allergén anyagok miatt, a mellékelt linkeken olvashatod.
Sajnos nem találtam Európai törvényeket, amelyek egy már hasnálatban levő magyar megfelelőt javasolnak, így a javaslat a magam terméke


    Reference: http://www.bfr.bund.de/cm/208/lebensmittelallergien_handlung...
    Reference: http://www.vis.bayern.de/ernaehrung/lebensmittelsicherheit/k...
Hajnalka Kis
Italy
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ValtBt
23 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search