Rosettana

Hungarian translation: Rosetta-kő

14:43 Aug 20, 2002
German to Hungarian translations [PRO]
History / history
German term or phrase: Rosettana
In der Rosettana heißt der König amtlich Sohn der Sonne.

Ez nyilván valami ókori írásmu, sajna nem ismerem.
gabw
Hungarian translation:Rosetta-kő
Explanation:
Idézetek az alább megadott weblapokról:

"Rosetta-kő: egy ókori kőmaradvány, amelyen V. Ptolemaiosz egyiptomi fáraó rendelete volt felírva két nyelven, háromféle írással (hieroglif, démotikus, görög). Ennek a régi "fordítógépnek" a segítségével, a görög nyelvű szövegen keresztül sikerült megfejteni 1822-ben az egyiptomi hieroglifákat Jean Champollion francia nyelvésznek. A fekete bazalt követ a Nílus nyugati deltájánál lévo Rasíd, illetve Rosetta város közelében találták meg 1799-ben, Napóleon hadjárata idején. A Rosetta-kő ma a londoni British Múzeumban van kiállítva."

"Der bekannte Rosette-Stein, von den Archäologan auch 'Rosettana' genannt..."
Selected response from:

qualtrans
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5rózsakő (roozsakoe)
ticofeo
5a rosette-i kő
Eva Blanar
4Rosetta-kő
qualtrans


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Rosetta-kő


Explanation:
Idézetek az alább megadott weblapokról:

"Rosetta-kő: egy ókori kőmaradvány, amelyen V. Ptolemaiosz egyiptomi fáraó rendelete volt felírva két nyelven, háromféle írással (hieroglif, démotikus, görög). Ennek a régi "fordítógépnek" a segítségével, a görög nyelvű szövegen keresztül sikerült megfejteni 1822-ben az egyiptomi hieroglifákat Jean Champollion francia nyelvésznek. A fekete bazalt követ a Nílus nyugati deltájánál lévo Rasíd, illetve Rosetta város közelében találták meg 1799-ben, Napóleon hadjárata idején. A Rosetta-kő ma a londoni British Múzeumban van kiállítva."

"Der bekannte Rosette-Stein, von den Archäologan auch 'Rosettana' genannt..."


    Reference: http://alfa.webdesign.hu/kultura/uruzenet/lexikon.html
    Reference: http://216.239.39.100/search?q=cache:EqJ4jtTiUIUC:library.th...
qualtrans
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
a rosette-i kő


Explanation:
Főleg arról hires, hogy segitségével fejtették meg a hieroglifákat, de különféle rendeletek szövegei vannak rá felvésve


    www.geocities.com/Athens/Pantheon/ 5061/canopus_page2.html
    Reference: http://www.mek.iif.hu/porta/szint/tarsad/muvtort/tevan/html/...
Eva Blanar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 6

18 days   confidence: Answerer confidence 5/5
rózsakő (roozsakoe)


Explanation:
itt ha arrool van szoo
hogy a magyarba mindenaaron aat kell vinnuenk a rosetana-t
akkor erre csak a roozsakoevet tudom javasolni-elkeepzelni
a rosetta=roozsaablak mintaajaara
ladanyio@msn.com

ticofeo
Germany
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search